חיפוש

חוקי מיסוי עבור סטארטאפ ישראלי שעובד בארה"ב

רפורמת המס של טראמפ גרמה לכך שישראלים רבים החליטו להקים חברה בארה"ב. חברת סטארטאפ שאותה מקימים בארה"ב נהנית מיתרונות רבים ביניהם בחירת המדינה בה תיפתח החברה, המאפשרת למקימי החברה לבחור במדינה שמהווה מקלט מס.

אבל יש עוד היבטים של נושא המיסוי להקמת חברת סטארט אפ בארה"ב. אז מה אתם חייבים לדעת על מיסוי עבור סטארטאפ ישראלי בארה"ב?

 

למה להקים סטארט אפ ישראלי בארה"ב?

הרפורמה המדוברת של טראמפ הביאה שינויים שונים לטובת משקיעים זרים המעוניינים להביא את עסקיהם לארה"ב. בין היתר – שיעור מס מופחת שגורם למשקיעים רבים ללחוץ על הקמת חברה בארה"ב דווקא. יחד עם זאת, לא כל הנוצץ זהב, אז מה חשוב שתדעו?

 

מיסוי אמריקאי לישראלים

יחד עם זאת, עדיין אפשר למצוא ישראלים רבים המנהלים עסקים בארה"ב או מחזיקים אזרחות אמריקאית ולא שילמו, או דיווחו עד היום על המיסים שהם חייבים בהם ולשם כך רשות המיסים האמריקאית פתחה את האפשרות לבצע הליך גילוי מרצון, עבור אלה שרוצים להתחיל דף חדש ולנהל את ענייני המיסוי שלהם באופן מסודר.

 

ייחודיות במיסוי האמריקאי על חברות

בכל מקרה, חברות סטארט אפ ישראליות הפועלות בארה"ב או שהוקמו בארה"ב לצורכי מיסוי, חייבות כמובן בדיווח, כמו כל עסק אחר שפועל בתחומי ארה"ב וחשוב להכיר את הכללים החלים על חברות אלה, או לפעול מול רו"ח מומחה למיסוי אמריקאי, כדי לא להיקלע לסיטואציה לא נעימה מול ה IRS. ההבדל העיקרי בין מיסוי חברות אמריקאי לזה הישראלי טמון בגישה האמריקאית המתייחסת בנפרד למיסוי פדרלי לעומת המיסוי המקומי.

במילים אחרות, חברות משלמות בארה"ב מיסוי כפול – פעם אחת לגופי המיסים הפדרליים, החלים על כל תושבי ארה"ב ופעם נוספת, למדינה בה רשומה החברה. לדוגמה, אם החברה הוקמה ונרשמה בסינסינטי, יחולו עליה חוקי המיסוי של סינסינטי וכן החוקים של ארה"ב.

אי לכך החברה תידרש לשלם מיסים גם למדינת סינסינטי וגם לארה"ב. וויומינג ודרום דקוטה הן שתי המדינות היחידות בארה"ב שלא מחייבות מס חברות ולכן, חברת סטארטאפ שתהיה רשומה באחת משתי המדינות הללו, תידרש לשלם מס רק ברמה הפדרלית.

חשוב לציין כי המס חל על חברות הרשומות כחברות אמריקאיות וכן על חברות זרות. יחד עם זאת, חברה זרה, שאינה רשומה כחברה אמריקאית, תצטרך לשלם גם מס נוסף, שאינו חל על חברות אמריקאיות, אם כי אמנה בין ישראל לארה"ב מבטיחה כי שיעור המס יהיה 12.5 אחוז במקום 30.

 

לסיכום

מיסוי אמריקאי על חברות סטארטאפ ישראליות ובכלל, הוא מורכב ודורש הבנה מעמיקה של חוקי המיסוי האמריקאים, כמו גם התעדכנות שוטפת בשינויים החלים מדי כמה שנים בתחום. משום כך, מומלץ לפעול בסיוע רואה חשבון ישראלי, בקיא בתחום המיסוי האמריקאי לישראלים ובכלל, שיסייע בהגשת דוחות ויבטיח התנהלות תקינה מול רשויות המיסים.

 

מיסים, אנשים וטפסים
Tax
באותו נושא
גבר מל מחשב
עונש על עבירות האקינג

עברייני מחשב רבים מאמינים שלעולם לא ייתפסו, הם בטוחים שאי אפשר להתחקות אחריהם ושרשויות אכיפת החוק חסרות אונים למול פעילותם, כמובן שהתפיסה הזאת מוטעית במקרים

קרא עוד »