חיפוש

מה החדשנות בחדלות פירעון על פני פשיטת רגל?

הליכי פשיטת רגל וחדלות פירעון, הם הליכים אשר נועדו לאפשר גביית חובות באופן מסודר ועל פי החוק.

כאשר אדם מגיע למצב בו הוא אינו יכול לשלם את חובותיו, הוא יכול להיכנס למסלול אשר בסופו הוא יקבל הפטר – פטור מתשלום יתרת החובות.

במסגרת ההליך, חלק גדול מנכסיו, או נכסי החברה אשר הגיעה לחדלות פירעון, יועבר באופן ישיר אל הנושים, בעזרת חלוקה שיקבע בית הדין.

 

מהי חדלות פירעון ומדוע היא מצב כה נפוץ?

חדלות פירעון היא מצב בו אדם פרטי, או חברה גדולה, אינם מסוגלים לשלם את יתרת חובותיהם לנושים. מדובר במצב שונה באופן מהותי ממצב בו אדם אינו מעוניין להחזיר את חובותיו, למרות שיש לו את הרכוש הדרוש לשם כך. הגעה למצב של חדלות פירעון יכולה לקרות גם לבעלי מקצוע מעולים, ולחברות מצליחות. הצורך באשראי, בין אם מהבנק או מחברת הלוואות אחרת, הוא חיוני להתפתחות של כל עסק.

התשלום עבור שירותים בישראל הוא פעמים רבות בתוך עשרות ימים מאז ביצוע העבודה, ובזמן זה העסק זקוק לאשראי על מנת לשלם לספקים ולעובדים. העובדה שכמעט כל חברה נמצאת במצב של חוב בלתי פוסק, אומרת שכל תקלה במתן השירות, או אסון אשר ימנע ממנה לעבוד, יגרום לצבירת חובות נושאי ריבית, והידרדרות מהירה כלפי מטה.

 

פשיטת רגל היא הסדר חובות המכוון לאזרח פרטי

כאשר עוסקים בדיני חדלות פירעון, ישנם כמה מושגים אשר מתבלבלים, והופכים את השיח בנושא למורכב. פשיטת רגל אינה מושג נרדף לחדלות פירעון. מדובר למעשה בתת סעיף בתהליך החוקתי, אשר מתייחס באופן עיקרי לאזרחים פרטיים, בשונה מחברות מסחריות גדולות אשר אין להם איך להחזיר את חובותיהן.

במקרה של פשיטת רגל, האדם הפרטי אשר אינו יכול להחזיר את חובותיו יעבור הליך מסודר בבית הדין, במסגרתו כלל רכושו יועבר לאחריות בית הדין וחלקו יועבר לנושים. בסופו של ההליך, האדם אשר עובר הליך פשיטת רגל יקבל הפטר מלא או חלקי מחובותיו.

המשמעות היא שלמעשה הוא יוכל להמשיך בחייו, כאשר הוא אינו חייב תשלום לאף גורם. החיסרון של כניסה להליך זה, הוא שפשיטת רגל מלווה את האדם במשך כל החיים, ומובילה לקושי בגיוס אשראי בנקאי או אחר לצורך מיזמים כלכליים עתידיים.

 

כדאי לנסות להגיע להסדר לפני הכניסה להליך

הגעה למצב של חדלות פירעון, בין אם על ידי חברה גדולה או אדם פרטי, מעמידה את הנושים בפני בחירה לא נעימה.

הכסף אשר הם הלוו נמצא בסכנה מוחשית, מאחר ולאחר קבלת ההפטר המלא לא תהיה להם סמכות חוקית לדרוש אותו. לכן, כדאי מאוד לנצל את ההזדמנות ולקיים דיון בפריסת חוב שונה עם הנושים, אשר יכולה להוביל לכך שכלל הצדדים יהיו מרוצים.

 

פטיש בית המשפט

באותו נושא
גבר מל מחשב
עונש על עבירות האקינג

עברייני מחשב רבים מאמינים שלעולם לא ייתפסו, הם בטוחים שאי אפשר להתחקות אחריהם ושרשויות אכיפת החוק חסרות אונים למול פעילותם, כמובן שהתפיסה הזאת מוטעית במקרים

קרא עוד »