חיפוש

פתיחת תיק גירושין מקוון – החדשנות הממשלתית של 2020

אנשים שמעוניינים לפתוח בהליך הגירושין, תוהים פעמים רבות היכן לעשות זאת – האם בבית הדין הרבני או בבית המשפט לענייני משפחה. לאחר שתחליטו ורצוי באמצעות עורך דין גירושין מנוסה על המקום האופטימלי, תוכלו להגיש את הבקשה לפתיחת התיק באופן מקוון באמצעות האינטרנט ומבלי לגשת פיזית למזכירות הערכאה הנבחרת.

 

בשל הקורונה: האצת הפעולות המשפטיות דרך הרשת

המציאות בשנת 2020 חייבה גופים ומוסדות רבים לעבור להתקשרות יעילה דרך הרשת המקוונת. עד כה, היה ניתן להגיש טפסים רבים דרך הרשת שנוגעים לגירושין וביניהם טפסים ובקשות לגבי מזונות או הכרה במשמורן יחיד, אך בשל משבר הקורונה, חלה האצה באונליין המאפשרת לאזרחים לפנות לערכאות המשפטיות גם בימים שבהם המשק עצמו סגור.

 

היכן כדאי להגיש בקשה לפתיחת תיק?

הבחירה בין בית הדין הרבני לבית המשפט למשפחה נובעת ממספר שיקולים אנושיים אפשריים: הרצון לפתוח ראשונים את התיק, כדי שהצד השני לא יהיה זה שיבחר את המקום שיטיב עמו; רצון לזרז את ההליך ולסיים אותו מהר ככל האפשר; המלצות ממכרים או בני משפחה ועוד.

אלא שבשלב זה, טרם ברור למתגרשים האם רצונם לנהל את ההליך בשלום או דווקא לנהל אותו באופן בלתי מתפשר בנוגע לחלוקת הרכוש, הזכויות או המשמורת על הילדים. לפיכך, רק פגישה אצל עורך דין משפחה תאפשר לאלו שמעוניינים להתגרש לקבל תמונה מלאה יותר לגבי מצבם ולפעול על פי ייעוץ מקצועי ואסטרטגיה משפטית שנכונה להם.

 

האם כדאי להגיש בקשה מקוונת לבד?

חשוב לציין שכל דרך לנהל את הגירושין כרוכה בהשלכות לגבי המשך היחסים שמתקיימים מכורח גידול הילדים בשני בתים נפרדים וגם בהשלכות שנוגעות לתהליך הכואב ממילא, שעשוי להיות פוגע ועמוס רשות אשם או תחושות נקם.

ככל שההיבטים הרגשיים בולטים יותר, כך יהיה קשה מאוחר יותר להגיע להסכמות הדדיות וליצור חיים נוחים לאחר פירוק היחסים. לפיכך, לא יהיה שום טעם למהר אל האינטרנט ולהגיש בקשה מקוונת, בטח שלא כשהדבר מתקבל על חשבון הייעוץ המשפטי המקצועי והחשוב.

 

איך פותחים תיק גירושין מקוון?

שתי הערכאות המטפלות בגירושין מספקות רשימת טפסים מקוונים באתר האינטרנט, אותם ניתן להוריד ולמלא. אפשרות זו תתאים למתגרשים שכבר קיבלו ייעוץ מתאים ויודעים לאיזו ערכאה כדאי להם לפנות.

בקשות אלו יצריכו מילוי פרטים מדויק, לרבות צירוף מסמכים רבים. אם יש לכם גישה טכנולוגית, תוכלו להשתמש באפליקציה לסריקת מסמכים דרך הנייד ולהעביר אותם יחד עם הבקשה אונליין.

אם אתם מתקשים לעשות זאת בעצמכם, תוכלו לבקש את עזרתו של עורך הדין המטפל בכם לפי שעה, או ליצור קשר עם בית המשפט ולברר כיצד ניתן להגיש את הטפסים מרחוק לפקס או למייל. אם תרצו בכך, תוכלו להיעזר גם בבני משפחה או מכרים.

 

הודעה על פתיחת התיק לבני הזוג

ידוע כי פתיחת תיק גירושין באופן חד צדדי עשויה לפגוע ביכולת להגיע עם בני הזוג להסכמה. לכן, נסו לעודד את הצד השני לשתף עמכם פעולה לפני הגשת הבקשה. אם הדבר איננו אפשרי, מומלץ להיעזר בעורך הדין כדי להבין איך להודיע על כוונותיכם.

 

זוג מושך בחבל במחשב

באותו נושא
גבר מל מחשב
עונש על עבירות האקינג

עברייני מחשב רבים מאמינים שלעולם לא ייתפסו, הם בטוחים שאי אפשר להתחקות אחריהם ושרשויות אכיפת החוק חסרות אונים למול פעילותם, כמובן שהתפיסה הזאת מוטעית במקרים

קרא עוד »