חיפוש

שיווק B2B – כל מה שרציתם לדעת

נדמה כי בתקופה האחרונה כולם מסביבנו מדברים רק על שיטת שיווק אחת. אם גם אתם נמצאים בעולם העסקים, סביר להניח שגם אתם שמעתם עליה לא מעט – שיטת השיווק שיווק B2B. כדי לעשות סדר ולרכז במקום אחד את כל המידע החשוב בנוגע לשיטה זו, החלטנו לפגוש את המומחים שמכירים אותה מקרוב ולכתוב מדריך מעמיק בנושא. הישארו אתנו ותגלו את כל מה שרציתם לדעת אך לא ידעתם את מי לשאול.

 

תכירו תחילה את אלו שסייעו בכתיבת המדריך

רגע לפני שנציג בפניכם באופן מעמיק את כל הפרטים החמים ביותר על שיטת שיווק B2B. עליכם תחילה לדעת מי הם הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך הנוכחי. שכן, כידוע לכם, פנינו אל מי שיודעים דבר או שניים בנושא וקיבלנו את כל הפרטים העדכניים ביותר. מדובר בעצם בבעלי עסקים שביצעו את ההליך השיווקי ממש לאחרונה. הם ראו את ההליך עצמו (שלקח זמן רב לדבריהם) ואת התוצאה שהשתלמה להם בסופו של דבר.

 

הדבר ה – 1 שכנראה רציתם לדעת על שיווק B2B: המאפיינים של השיווק

אם אתם מתכננים לבצע הליך של שיווק b2b, עליכם להכין את עצמכם מראש. שכן, ההליך כולל מאפיינים שאתם צריכים להכיר, למשל:

 

  • הליך מכירה ארוך

ההליך המדובר נחשב לארוך יחסית מכיוון שהוא דורש אישורים מטעם נציגים שונים בכל חברה

 

  • תועלת עסקית ברורה

הליך מכירה מסוג זה חייב להיות בעל תועלת עסקית ברורה בכל הנוגע להתקשרות שבין שני הצדדים

 

  • המוצרים והשירותים צריכים להיות נישתיים

צריכים להיות מוצרים שהם נחשבים למיוחדים שפותחו במיוחד במטרה להגדיל רווחים ולשפר בסופו של דבר את העלויות ואת זמן התפעול. כך שהשיווק צריך להיות בעל בידול

 

הדבר ה – 2 שכנראה רציתם לדעת על שיווק B2B: בנייה של שיווק זה אינה פשוטה

אם ביררתם בעבר אל אפשרות בנייה של שיווק B2B, סביר להניח שגיליתם שמדובר בעניין לא פשוט. חברות שמשקיעות בשיווק מסוג זה מעמידות תקציבים גדולים לצורך השיווק של החברה. כך שבעצם, בסופו של דבר, יש יתרון משמעותי מהעניין. שכן, נפתחות בפני החברה אפשרויות מגוונות שלא היו רלוונטיות עבור מי שמשווקים אך ורק ל – B2C בתקציב נמוך.

 

הדבר ה – 3 שכנראה רציתם לדעת על שיווק B2B: צריך להיעשות עם מומחים בלבד

שיווק מסוג זה צריך להתבצע אך ורק תוך ליווי מטעם גורמים שמוסמכים לדבר. שכן, מדובר בהליך שמצריך ידע ואין אפשרות לבצע אותו באופן מיטבי אם הוא בא לידי ביטוי על ידי מי שלא מכירים את התחום.

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם, בעלי עסקים וארגונים שונים, להכיר את כל המידע החשוב על שיווק B2B. כעת, כשיש בידיכם את כל הפרטים, נותר לכם רק להתחיל לשווק את העסק או הארגון בדרך זו.

גרף נתונים

 

באותו נושא