חיפוש

פטור ממס הכנסה – איפה ניתן למצוא מידע אונליין?

מס הכנסה הוא תשלום שכל אזרח ישראלי מבצע עבור רשות המיסים. נשמע לכם מוזר? האמת שהתשלום הזה הוא לטובת האזרח, כי מיסה המדינה נועדו לשרת את האזרח – להעניק שירותים שונים, לפתח את המדינה ועוד. כיוון שהמדינה מושתתת על המיסים היא לא יכולה לאפשר פטור ממס הכנסה בקלות, לכן קשה להשיג פטור ויש לעמוד בתקנות המחמירות. רוצים למצוא מידע על זה? נציע לכם מספר מקומות בכתבה הבאה.

 

מי זכאי לפטור ממס הכנסה? האם קיים דבר כזה?

יש כמה קבוצות באוכלוסייה שזכאיות לקבל פטור ממס הכנסה. הקבוצה הראשונה היא עסקים בעלי תעודת עוסק פטור, שכשמה כן היא פטורה מתשלום מס הכנסה. עוסק זה עומד באתגר של הקמת עסק קטן לבד והוא לא נהנה מהחזרי מע"מ לכן המדינה העניקה לו פטור ממס הכנסה. הקבוצה השנייה שכוללת בתוכה שני מקרים – נכים או עיוורים. אוכלוסייה זו לא יכולה להרוויח את לחמה בכבוד בגלל המוגבלות שלה, ולכן היאי מקבלת פטור ממס הכנסה.

 

האתר של מס הכנסה והביטוח הלאומי

המקום לקבל את המידע האמין ביותר בנושא פטור ממס הכנסה הוא האתר של רשות המיסים והביטוח הלאומי. תוכלו למצוא הנחיות מפורטות באתרים אלה, וגם דוא"ל או מספר טלפון לפנייה לנציגי שירות שיסבירו לכם בסבלנות על כל מה שתשאלו. אנו סמוכים ובטוחים שאתרים אלה הם מקור מידע מהימן.

 

עורכי דין שעוזרים בסוגיה זו

אתרים נוספים בהם תוכלו לקרוא על הליך זה וגם על תסביכים משפטיים בתחום או מצבים בהם המדינה פעלה באופן לא ישר ולא העניקה לפטור או החזר מס למי שהיה מגיע לו. עורכי הדין יסבירו לכם את המידע המשפטי שעומד מאחורי הכל וייתנו לכם תמונה רחבה יותר. במידה ואתם מעוניינים להבין לעומק, כדאי לכם לגשת לאתרים אלה. כמו כן, אם אתם מאלה שהמדינה לא פועלת איתם ביושר, פנו לעורך דין מהר! הוא יעזור לכם להחזיר את הכסף שלכם.

 

המלצות למציאת המידע הטוב ביותר

  1. שאלו את החברים או המשפחה – כל פעם שעושים משהו מול בירוקרטיה שווה להעלות את הנושא מול מספר אנשים על מנת לוודא שאתם בכיוון הנכון ושאתם אכן עושים את הדברים בצורה הנכונה.
  2. בדקו אונליין – בדקו באתרים המנגישים את המידע בצורה נוחה וקריאה גם לאדם שאינו מבין לשון החוק.

בכל מקרה כאשר אתם בודקים אונליין חייבים לשים לב שאתם פונים לאתרים ותיקים ומוכרים ושיש קישור שמתאים לחוק. האינטרנט הוא דבר מופלא אך לעיתים ישנו מידע שהוא לא נכון במאת האחוזים.

 

האם כדאי להתאמץ בשביל לקבל פטור?

השאלה האם כדאי להתאמץ על מנת להשיג פטור היא שאלה מורכבת. מצד אחד, להשיג את הפטור אכן לוקח זמן והתמדה מול הגורמים השונים במדינה ואיך אנחנו אוהבים להגיד? זמן שווה כסף. אך מצד שני, אם אתם באמת זקוקים לתמיכה הזו מהמדינה אולי שווה לעשות את המאמץ הזה ולקבל את הפטור שבסוף יאפשר לכם לחיות חיים יותר טובים או לחילופין להצליח לסגור את החודש.

מיסים

באותו נושא