חיפוש

מהי הדרך הנכונה להפוך רעיון לסטארטאפ?

על מנת להפוך חשבה או רעיון לסטארטאפ יש צורך במספר צעדים פשוטים. השלב הראשוני וההחלתי הוא להסתכל סבי ולמצוא רעיון שעדיין לא יושם ויש לו קהל יעד. השלב השני הוא בעצם להתחיל לייצר ולהפיץ את הרעיון הגולמי עד למצב שהוא מופץ לקהל היעד.

במאמר זה תכירו את השלבים ואת הדרך הנכונה על מנת להפוך את הרעיון שלכם לחברה מצליחה. מאמר זה יעסוק בדרך הנכונה הכוללת חמישה שלבים. כל יישום של שלב יוכל להצעיד אתכם בדרך הנכונה ולהצליח להפוך רעיון על הנייר למוצר או תוכנה איכותית שיצליחו להפוך חלום למציאות וליצור חברה שהצליחה לשנות את העולם.

 

הדרך הנכונה זוהי השאלה

על מנת לענות לשאלה זו יש להתייחס אל מספר שלבים אות צריכים לעבור בדרך אל יישום הרעיון בחלק השלבים תתאכזבו לגלות שהרעיון שלכם אינו ישים:

בדיקת מקוריות

אנשים רבים העלו רעיון שחשבו שהוא הדרך הקלה להתעשר ואף אדם לא חשב עליו.לפני שתפרצו בצהלות שמחה על העושר הקרוב. כדאי לחפש ברשת האינטרנט כן באתרי פטנטים או לפנות לאיש מקצוע התמחה בכך על מנת לבדוק כי הרעיון שהגיתם אינו מיושם כבר בארץ אחרת. חשוב שתדעו כי גם אם רעיון כזה נוסה אתם יכולים לשכלל אותו ולהפוך אותו לטוב יותר. הבדיקה הראשונה שיש לבצע היא לבדוק כי הרעיון הזה הוא יחיד מסוגו.

 

מגייסים צוות פיתוח

גם אם יש לכם רעיון ולאחר שבדקתם אם הגורמים המוסמכים לכך ראיתם כי טוב. לפני שאתם ממהרים לגייס צוות פיתוח. עליכם לפנות עם הרעיון לאדם חיצוני על מנת לוודא כי הרעיון ישים מבחינה מעשית והוא עונה על צורך לקהל יעד מסוים. לאחר מכן יש צורך לגייס צוות פיתוח על מנת להוציא את הרעיון אל הפועל.

 

משקיעים קטנים מצטרפים

כאשר הרעיון בתחילתו ובייחוד אם מדובר בחברה בתחילת דרכה שהרעיון עוד לא נוסה לא כדאי לחפש משקיעים מוסדיים אלא כדאי מאד לחפש משקיעים קטנים. לפנות לאלו שהרעיון קרוב לליבם ומוכנים להשקיע על מנת שהרעיון יקרום עור וגידים. ניתן גם לפנות לחברים או מכרים על מנת לעניין אותם להשקיע במיזם.

 

חתימה על חוזה

לאחר שנצא משקיע חשוב מאד לדאוג לכך כי הפטנט עצמו ירשם בספר הפטנטים של ישראל על מנת שאם הרעיון לא יצא אל הפועל. הסיבה אדם אחר לא יכול להשתמש בו והוא יהיה מוגן בזכויות יוצרים. כמו כן חשוב לחתום הסכם השומר על הזכויות של כל השותפים הן של היזם ובעל הרעיון והן של המשקיע במידה ואכן יהיה רווח מרעיון על מנת ששום צד לא יקופח. דוגמא לכך הוא האתר: Seedbiz

לסיכום: במאמר זה ספר על הדרך הטובה ביותר דרך זו כוללת מספר שלבים בדיקת מקריות, גיוס צוות פיתוח, משקיעים קטנים וחתימת חוזה.

איש חושב

 

באותו נושא