חיפוש

איך מנקים מקלדת של לפטופ

מקלדות של מחשבים בכלל ומחשבים ניידים בפרט יכולות להתלכלך מאוד, במיוחד אם אתם נוהגים לאכול ולנשנש מעל המחשב שלכם. לעיתים קרובות יכנסו לתוך המקלדת שאריות של אוכל, אבק, שערות ועוד. מצב שכזה עלול לפגוע בתפקודה התקין של המקלדת. בכתבה הבאה נפרט את השלבים לניקוי מקלדת של לפטופ. 

 

מתי מנקים מקלדת של לפטופ?

ניקוי מקלדת של מחשב נייד היא חלק מתחזוקת המחשב, לכן יש לעשות פעולה זאת כל מספר חודשים לפחות. הזנחה של ניקוי המקלדת תגרום לכך שהיא תפסיק לעבוד לצמיתות, ולכן חשוב מאוד לא לוותר על שלב זה בתחזוקת המחשב השוטפת. לעיתים יש צורך לנקות את מקלדת המחשב הנייד גם במקרים שבהם נכנס לכלוך רב בתוך מקש אחד והוא תוקע את פעילותה התקינה של המקלדת.

 

מה לא לעשות בשום פנים ואופן?

הטעות הגדולה ביותר שאפשר לעשות בעת ניקיון מקלדת המחשב הנייד, היא לנקות את אותה באמצעות שימוש בכמות מים או נוזלים אחרים שעלולה להרטיב את המקלדת ואף לזלוג אל מתחת למקשים. במקרה כזה עלול להיגרם נזק רב הן למקלדת והן למחשב כולו. אם בכל זאת גרמתם לנזק כזה או אחר למקלדת שלכם, הטכנאים המקצועיים של  קומפיוטק ישמחו לעזור לכם לפתור את הבעיה.

 

מה עושים בשלב הראשוני?

בחלק גדול מהמקלדות ניתן לראות בקלות אם הן מלוכלכות, וזאת על ידי בחינה מקרוב שלהן. במקרים אלו, השלב הראשוני לניקוי המקלדת הוא פשוט מאוד – ראשית כבו את המחשב הנייד, אחר כך הפכו אותו, ולבסוף נערו אותו קלות וטפחו עליו בכדי לנסות להסיר לכלוכים מסוג זה או אחר. במידה ומשהו נתקע לכם מתחת לאחד ממקשי המקלדת, השיטה המפורטת לעיל היא שיטה מצוינת לפתירת הבעיה.

 

ואם זה לא עובד?

אם שלב הניקוי הראשוני לא עובד, אפשר לנסות לנקות את המקלדת באמצעות מברשת דקה ועדינה. שפשוף עדין של החריצים של המקלדת יכול להוציא משם את הלכלוך ולפתור את הבעיה. שיטה נוספת לניקוי של מקלדות של מחשב נייד, היא באמצעות שימוש בספריי לחץ אוויר.

ספריי זה הוא ייעודי לניקוי מחשבים והוא מוציא אוויר בלחץ גבוה שעוזר בהעפת הלכלוך מחוץ לחריצי המקלדת. אם שתי השיטות הללו לא עבדו, כדאי לפנות לטכנאי מקצועי, שיידע לפתור את הבעיה בקלות ובפשטות. לעיתים נדירות הטכנאי יאלץ לפרק את המקלדת בכדי לנקות אותה.

 

ניקוי מקלדת – סיכום

ניקוי מקלדת של מחשב נייד או נייח הוא חלק אינטגרלי מתחזוקת המחשב. במחשבים ניידים הדבר חשוב פי כמה מכיוון שאין אפשרות להחליף את המקלדת במחשבים אלו כפי שניתן לעשות במחשבים נייחים. בשלב הראשוני יש לנער את המחשב קלות, בעודו כבוי והפוך. אם שיטה זאת אינה עובדת, ניתן להשתמש במברשת דקה ועדינה או בספריי אוויר ייעודי לצורך ניקוי מקלדות.

 

 

מנקים מקלדת לפטופ

באותו נושא