חיפוש

מה לעשות במקרה של האשמה בהלבנת הון?

עבירה של הלבנת הון היא אחת מהעבירות הקשות ביותר הקשורות לתחום הפיננסי, והענישה מושתת בהתאם. כמו כן, ההגדרה לפעולה שעונה למונח "הלבנת הון" היא רחבה למדי ומכילה בתוכה פעולות רבות. במקרה בו מתקיימת האשמה בהלבנת הון, קיימים מספר צעדים מהירים שחשוב לנקוט בהם. 

 

הלבנת הון – מה זה בכלל?

לפני שניגש למעשים שכדאי לעשות במקרה של האשמה בהלבנת הון, חשוב להבין מה היא בכלל. הלבנת הון, כשמי כן היא, מתייחסת לפעולה שהופכת כסף "שחור" לכסף "לבן". כלומר, במסגרת הלבנת נעשה שימוש בכסף שהושג באופן לא חוקי, באופן שמסתיר את הדרך בה הכסף הושג וכן מי השיג אותו באופן הזה.

בנוסף, מתבצעת "המרה" של הכסף כך שבאמצעות מניפולציות פיננסיות הוא מוצג כחוקי וכשר. כאמור, ההגדרה להלבנת הון היא רחבה וחמקמקה, כך שבמקרים מסוימים נעשות האשמות שווא שניתן לבטל. לפרטים נוספים פנו אל עורך דין ליאת פייגל.

 

עולם המיסים

מעבר לכסף שהושג באופן לא חוקי, לרוב תחת פעולות עברייניות, קיימת הלבנה של הון לצורך העלמת מס. כלומר, גם כן באמצעות מניפולציות פיננסיות, ניתן "להעלים" הכנסות מסוימות ובהתאם לא לשלם עבורם מס. כשזה קורה, הרשויות עלולות לאתר זאת וגם כן להאשים בעבירה החמורה – הלבנת הון.

 

מה הוא הליך ההאשמה?

במרבית המקרים, הליך של ההאשמה יתחיל באיסוף מידע מודיעיני על ידי המשטרה או רשות המיסים. בהמשך, הרשות הרלוונטית תזמן את החשוד לחקירה. חשוב להבהיר, כבר בשלב הזה החשוד יכול להיוועץ בעורך דין ולשקול את צעדיו. בשלב הזה, כל צעד, פעולה או אמירה של החשוד עלולה להשפיע ללא היכר על העתיד המשפטי של החשוד בעבירת הלבנת הון.

 

מה כדאי לעשות?

כאמור, כבר מרגע שנודע כי קיימת חקירה העוסקת בחשד לעבירת מס, כדאי וצריך להיוועץ בעורך דין. שכן, עורכי דין אשר מתמחים בעבירות של הלבנת מס מכירים את העולם הזה לעומק, את ההיבטים המשפטיים שלו וכן בעלי ניסיון בשטח. חשוב לדעת, העתיד המשפטי של חשוד בעבירת מס תלוי המידה רבה באיכות של עורך הדין שלו, בראיות הקיימות נגדו ובאופן בו הוא התנהל מרגע שהליך האשמה יצא לדרך.

 

הרשויות לא מסכלות בעין עקומה על ייצוג משפטי?

עולם הלבנות ההון והעלמות המס הוא רחב ונפוץ, כך שמתקיימות חקירות רבות וישנם חשדות רבים. בהתאם, הרשויות לא מייחסות חשיבות לייצוג על ידי עורך דין בשלבים המוקדמים, שכן מדובר בבקשה עניינית והגיונית.

 

לסיכום – אל תבזבזו את הזמן

עבירות של הלבנת הון הן עבירות השייכות לעולם הפיננסי. במידה ואתם עומדים בפני האשמה בדבר עבירת הון, פנו לעורך דין מהתחום ויפה שעה אחת קודם. שכן, אנשי מקצוע מיומנים הם מי שאתם זקוקים לו כעת, זאת כדי להעלות את הסיכויים לסיים את התהליך באופן רצוי.

עורך דין ליאת פייגל

באותו נושא