חיפוש

כל מה שאתם צריכים לדעת לפני תביעת תאונת עבודה

תאונה היא תמיד אירוע מצער. כאשר תאונה מתרחשת במקום העבודה, מתווספת לנפגע תחושה יתרה של אי נעימות. למרות זאת, גם במקרה והתאונה בוצעה במקום העבודה שאתם אוהבים במיוחד, ייתכן ומגיע לכם פיצוי שניתן לממש באמצעות תביעה. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת לפני תביעת תאונת עבודה.

 

מה נחשב לתאונת עבודה?

קיימת התייחסות נרחבת בחוק לתאונות עבודה. החוק מבצע הבדל בין תאונת עבודה לבין מחלת עבודה. מחלת עבודה היא מחלה כלשהי שנגרמה כתוצאה מן העבודה עצמה, בעוד שתאונת עבודה היא תאונה שנגרמה במקום העבודה או כתוצאה מהעבודה עצמה. ישנם עוד מקרים ספציפיים שהחוק מתייחס אליהם כאל תאונות עבודה.

בין המקרים הללו ניתן למנות תאונה שקרתה בדרך אל העבודה, או בדרך חזרה מהעבודה, תאונה שקרתה לשכיר שאוכל במקום המקובל על המעסיק, תאונה שקרתה לעובד שניסה למנוע כל סוג של נזק במקום עבודתו ופגיעה כתוצאה מחפץ או אדם, שלא באשמת העובד. מקרים אלו יאפשרו לנפגע להגיש תביעת תאונה עבודה גם כן.

 

האם אני מבוטח?

כאשר מגישים תביעת תאונת עבודה, מגישים אותה לביטוח הלאומי. הביטוח הלאומי הוא המוסד שאחראי על העניין הזה, ממנו גם ניתן לקבל פיצויים במידת הצורך. שלא כמו דירה או שיניים, ביטוח לתאונות העבודה נעשה באמצעות הביטוח הלאומי ולא בהכרח באופן פרטי. זאת אומרת שכאשר עובד נפגע, הוא יכול לתבוע את הביטוח הלאומי כאמור.

כל אדם במדינת ישראל מחויב לשלם לביטוח הלאומי בהגיעו לבגרות, לפי החוק. התשלום הקבוע לביטוח הלאומי מהווה דמי ביטוח, כך שעיכוב בתשלומים או הצטברות חוב לביטוח הלאומי יכולים לפגוע בדמי הפיצויים העתידיים שתהיו זכאים לקבל בעקבות תאונות עבודה. פניה לביטוח הלאומי מבעוד מועד תוכל לאפשר לכם לברר על אחד משני המקרים הללו.

 

תשלום מהביטוח הלאומי

במקרה ונפגעתם ואינכם מסוגלים לחזור למקום עבודתכם כתוצאה מאותה פגיעה, אתם תהיו זכאים לקבל פיצויים הקרויים דמי פגיעה. דמי הפגיעה הם תשלום המתקבל מהביטוח הלאומי על כל יום עבודה ממנו נעדרתם כתוצאה מאותה תאונה. דמי הפגיעה מחשובים לפי נוסחה, שקובעת כשלושה רבעים מהסכום אותו עובד קיבל בעבור יום עבודה אחד בשלושת החודשים האחרונים.

 

זכויות נוספות

עובדים שעברו תאונת עבודה כלשהי זכאים לעוד זכויות. הזכויות משתנות בין תאונה לתאונה ובין עובד לעובד, כך שלא בהכרח כל אחד זכאי לקבל את אותן הזכויות. ביניהן ניתן למנות קצבאות נכות, טיפולים רפואיים, שיקום כלכלי וזכויות סוציאליות נוספות.

 

היוועצות משפטית

החוק מקנה התייחסות רחבה לתאונות העבודה. מכיוון שההתייחסות בחוק רחבה, עורכי דין המומחים בתחום העבודה הם בעלי הבקיאות המשפטית המתאימה לטיפול במקרים אלו. היוועצות משפטית בעורכי דין לדיני עבודה יכולה לעשות את ההבדל בין קבלת כל הזכויות המרביות, לבין קבלה חלקית של זכויות מסוימות.

תביעה לתאונת עבודה

 

 

באותו נושא