חיפוש

החזרי מס לחברות דיגיטל – התנאים והזכויות

כל חברה זכאית להחזרי מס מסוימים, כל עוד היא עומדת בתנאים הקבועים בחוק. במאמר הבא נסביר מה נציגי החברות יכולים לעשות על מנת להגדיל את הסיכוי לממש את הזכויות שלהם ועם מי אפשר להתייעץ

גוף מסחרי שמוגדר בתור חברה בע"מ בישראל זכאי להטבות מס מסוימות. מטרת הטבות המס היא לעודד את הצמיחה במשק ואת העסקת העובדים, מה גם שמחזור הכספים של חברות הוא מטבעו גבוה יותר משל שכיר או עצמאי. התוצאה היא החזרי מס גבוהים שצריך לדעת איך לנצל אותם.

קודם כל, כדאי לנציגי החברות להשתמש במידע אמין כגון https://indigofinance.co.il על מנת לברר לגבי זכאות ותנאים רלוונטיים. בגלל שנציגי החברות מכירים טוב יותר מכל אחד אחר את אופי הפעילות המסחרית שלהם, עליהם ליזום את הפעולה ולבקש את המידע. מנגד, נציגי החברות לא בהכרח בקיאים בעולמות החזרי המס ונקודות הזיכוי ממס הכנסה – לכן התייעצות עם בעלי מקצוע ומומחים היא כל כך קריטית.

 

האם יש משמעות לתחום העיסוק של החברה?

באופן עקרוני, החזרי מס לחברות דיגיטל לא מוגדרים אחרת מאשר החזרי מס לחברות אחרות. כל חברה בע"מ אמורה להיות זכאית לאותם החזרי מס, למעט במקרים מיוחדים שצריך לבחון אותם לעומק. כך לדוגמא בשביל להבין מהם החזרי המס וכיצד קובעים אותם, צריך לחזור להגדרה של מס חברות.

מס חברות הוא למעשה מס הכנסה שמוטל על חברות בע"מ. המס הוא בגובה זהה על כל ההכנסות, לכן אין הבדל מבחינת החוק בין חברה קטנה לחברה גדולה או בין חברת דיגיטל לחברת קייטרינג. בפועל, רשויות המס מטילות את מס החברות על החברה עצמה ולא על בעלי המניות או על העובדים בה.

 

על כמה עומד מס החברות ומהם החזרי המס שאפשר לקבל?

מס החברות עומד נכון להיות על 23% מתוך רווחי החברה. היתרון הוא שבניגוד לעוסק מורשה שמשלם בהתאם למדרגות המס ולכן עלול להגיע לתשלום של 50% מס, חברה בע"מ משלמת מס קבוע.

מלבד מס חברות שעומד על 23% ונשאר קבוע, היתרון של חברה בע"מ בא לידי ביטוי בכך שהבעלים מקבלים פטור מס ממס על דמי פיצויי פיטורים. מכאן והלאה, חברה בע"מ יכולה לקבל החזרי מס בגין גביית יתר של מיסים ואחרי אי קיזוז של הוצאות מוכרת.

 

על מה משלמים מס חברות?

מס חברות משלמים רק על סכום ההכנסות הכולל של החברה ולא על המחזור הכספי שלה. המשמעות היא שניתן לקזז מסכום ההכנסות של החברה את ההוצאות השוטפות שמוכרות לצרכי מס, כדי לצמצם את הרווח הסופי ואת המס.

הוצאות מוכרות שמאפשרות לקבל החזרי מס לחברות דיגיטל הן למשל בגין אחזקת שרתים ומחשבים, הוצאות משפטיות, רכישת ריהוט, יציאה להשתלמויות, ייעוץ ועוד.

באותו נושא