חיפוש

איך לבחור שרת מהיר לאחסון אתרים

השקעתם ובניתם אתר נהדר עם עיצוב יפהפה, תוכן מעניין וכל הפונקציות שנדרשות עבורכם. עכשיו הגיע הזמן לבחור שרת אשר יתאים לאחסון האתר שלכם.

בדומה לדירה, בחירת השרת המאחסן היא בחירה קריטית אשר תשפיע הן על תפקוד האתר, מהירות השימוש בו, אבטחתו , וכמובן גם על הכיס שלכם.

אז איך בוחרים שרת מהיר לאחסון אתרים? על כך בכתבה הבאה.

 

ממה מושפעת מהירות האתר?

באופן כללי, הזמינות והמהירות של טעינת האתרים באינטרנט היא משתנה ותלויה בגורמים רבים. עוצמת העיבוד של השרת, כמות הגולשים באתר, המרחק בין השרת לגולשים וההתאמות המיוחדות אשר מבוצעות בשרת על מנת להעביר נתונים בצורה יעילה יותר. כל שרת יספק מהירויות שונות בהתאם לסוג האתר, כמות הגולשים ומיקומם. כך למשל, שרת ייעודי עבור אחסון אתרים וורדפרס יאפשר גישה מהירה יותר לאתרים המבוססים על פלטפורמה זו בשל ההתאמות המיוחדות שנעשו בשרת, לעומת שרתים ללא התאמות אלו. על כן, השלב הראשון בבחירת שרת מהיר לאתר הוא הגדרת המאפיינים הדרושים להרצת האתר – האם קהל היעד הוא ישראלי או גלובלי, מה שטח האחסון הנדרש עבור האתר, מה נפח הפעילות והאם דרושה תמיכה בפלטפורמה מיוחדת. הגדרה של מאפיינים אלו תקל על תהליך הבחירה בהמשך.

 

המאפיינים הטכניים של השרת – למה חשוב לשים לב?

לאחר הגדרת הצרכים הבסיסיים, כדאי לשים לב למספר מאפיינים טכניים של שרתים אשר יהיו בעלי השפעה מהותית על מהירות הגישה לאתר. המאפיין המרכזי המשפיע על מהירות בשרת הוא כוח העיבוד וסוג האחסון. שרתים חזקים יותר יספקו ביצועים מהירים יותר כמובן. בנוגע לאחסון, כדאי לבחור בשרתים אשר עושים שימוש בכוננים קשיחים בעלי טכנולוגית SSD אשר מאפשרת גישה מהירה במיוחד לקבצים המאוחסנים. מלבד מאפייני האחסון והעיבוד, חשוב לשים לב גם לרמת האבטחה. שרת לא מאובטח יכול להיות מאוד מהיר אך גם להוביל לדליפות מידע או לחוסר זמינות של האתר דבר אשר ירחיק ממנו גולשים. דרישת האבטחה הבסיסית ביותר היא תעודת SSL המאפשרת גלישה בטוחה. לא מעט דפדפנים מציגים לגולשים אזהרה כאשר הם גולשים באתרים ללא תעודת SSL ובכך עלולים לסמן את האתר שלכם כמסוכן.

 

שרת ישראלי או שרת בינלאומי?

שאלה נוספת אשר משפיעה על הבחירה בשרת לאתר היא האם לבחור בשרת הנמצא בישראל או בשרת הנמצא בחו״ל. עבור אתרים הפונים בעיקר לקהל יעד ישראלי, ברוב המקרים אחסון בשרת ישראלי יספק מהירות גלישה גבוהה יותר. כאשר מדובר באתרים אשר קהל היעד שלהם גלובלי, עדיף כי גם האתר יאוחסן על גבי שרתים ברחבי העולם. ניתן להיעזר בחברה בינלאומית או לבחור בחברה ישראלית המספקת שירות CDN – שירות המאפשר אחסון של האתר במגוון שרתים ברחבי העולם וטוען לגולש את האתר מהשרת הקרוב ביותר אליו.

 

מכשירים מחוברים

באותו נושא