חיפוש

פרסום ברדיו בעידן הדיגיטל – איך תעשו את זה נכון

כבר בתחילת שנות השמונים, כשנפתחה רשת הטלוויזיה MTV, היו מי שהספידו את הרדיו, מתוך אמונה שלמה, ,כי סרטוני הוידאו שכבשו את המסך, יהפכו את הרדיו לאלמנט זניח, מיושן, שיעלם במהירות, אבל כל התחזיות האלה התבדו, רק כדי למצוא את הרדיו חי ובועט במלוא הכוח עוד בשנות העשרים של המאה ה 21 בעוד שדווקא השפעתה של MTV הולכת ומתפוגגת לנוכח השימוש הגובר באתרי אינטרנט לצורך צפייה בסרטוני מוזיקה.

אז הרדיו נשאר איתנו וכנראה גם ישאר לעוד הרבה זמן, אבל מי שרוצה לפרסם ברדיו, עדיין צריך לדעת איך לעשות את זה נכון.

 

  1. עמידה בזמנים

פרסום ברדיו הוא אמנם אפקטיבי להפליא ויעידו על כך גם אחוזי ההאזנה העולים בהתמדה, אבל גם כאשר מפרסמים ברדיו צריך לשים לב לזמני הפרסומות הקצרים – 10-25 שניות, בהן צריך להעביר את המסר בצורה הטובה ביותר. לכן חשוב להשקיע בסלוגן פרסומי קצר, קולע ומדויק, אשר נכתב על ידי קופירייטר מנוסה בתחום הרדיו.

יתרה מכך, אם אתם מתכננים לבנות קמפיים אפקטיבי, כדאי להשיקע וליצור כמה פרסומות באורכים שונים, אשר קהל המאזינים ייחשף אליהם באופן עקבי ובהתמדה, כדי להגביר את מידת היעילות של הקמפיין וכדי להבטיח כי המידע המשודר בפרסומות יחדור היטב לתודעת המאזינים.

 

  1. מחירים משתלמים

המחירים הנמוכים יחסית הם אחד היתרונות הבולטים של פרסום ברדיו.

משום כך, מומלץ לבעלי עסקים לרכוש חבילות פרסום הכוללות זמני שידור שונים. באופן הזה, ניתן לחזור על מסרים פרסומיים רבים ככל האפשר לאורך תוכנית רדיו אחת או לאורך כמה תוכניות כאלה, כדי לוודא כי המאזינים קלטו היטב א המסר והם יודעים כעת למי לפנות כאשר הם מחפשים את השירות שאתם מפרסמים.

 

  1. לבחור את התזמון הנכון

בתור לקוחות עסקיים של הרדיו, אשר מבקשים לפרסם ברדיו את העסק שלכם, אתם יכולים לבחור מספר תחנות ספציפיות, אשר פונות לקהל היעד שלכם, למשל ברמה האזורית, או ברמת הגל.

לדוגמה, רשת ב' פונה לקהל מבוגר יחסית, לעומת 100FM אשר פונים לרוב לקהלים צעירים יותר. תוכלו גם לבקש מהתחנות לשדר את הפרסומות שלכם ברצועות שידור ספציפיות, המתאימות לקהל היעד שלכם, כדי להגביר את מידת היעילות של שידור הפרסומת.

 

  1. דברו עם המקצוענים

למרות העלויות הידידותיות של קמפיין פרסומי ברדיו, עדיין מדובר על השקעה כספית משמעותית, לא רק עבור זמן אוויר, אלא גם עבור הפקת הפרסומת, כתיבה ועריכה שלה. לכן מומלץ לעבוד מול בעלי מקצוע איכותיים ומומלצים, שיש מאחוריהם שורה של הצלחות בתחום, כדי להבטיח את ההשקעה שלכם.

 

לסיכום

פרסום ברדיו תמיד היה וכנראה גם יישאר – אפקטיבי, איכותי וממוקד.

יחד עם זאת, יש כמה דברים שתוכלו לעשות כדי להגביר את האפקטיביות ולהבטיח שההשקעה שלכם תניב תוצאות אופטימליות.

 

 

 

מכשירי חשמל

באותו נושא