חיפוש

האם מערכת ממוחשבת לניהול פרויקטים מייעלת את זמן העבודה בשיפוץ

כאשר מתכננים פרויקט שיפוצים, אחד הדברים שחייבים לקחת בחשבון, הוא שינויים אפשריים בתוכנית העבודה, אשר ישפיעו על משך הביצוע של הפרויקט. שינויים כאמור יכולים להתרחש מכמה סיבות, כפי שיצוין להלן. אבל אם השינויים הללוה הופכים לדבר שבשגרה, הם עלולים להשפיע על ההתנהלות הכוללת של השיפוצניק או החברה האמונים על ביצוע השיפוצים. בנוסף, ובהמשך להתנהלות בעייתית מבחינת הזמנים, ישנה השפעה ברורה של התנהלות לקויה גם על ההתנהלות הפיננסית. זאת, כיון שבחלק הארי של המקרים, התשלום עבור הפרויקט מתבצע לאחר תום הביצוע. עיכובים בביצוע, על פי ההיגיון הזה, יפגעו באופן אוטומטי גם בתזרים המזומנים ובהתנהלות הפיננסית של העסק. לא פלא, לפיכך, שיש קורלציה ברורה בין אי עמידה בזמני עבודה מצד אחד, לבין בעיות בתזרים המזומנים של העסק מצד שני. מהם הגורמים לעיכובים ושינויים בלוחות הזמנים של פרויקט שיפוצים? כיצד יכולה מערכת ממוחשבת לניהול פרויקטים לייעל את זמן העבודה ואת השמירה על לוחות הזמנים? במאמר שלפניכם נעסוק בסוגיות שונות הנוגעות לייעול הביצוע של עבודות בכלל, ועבודות שיפוצים בפרט.

לוח ימים

עיכובים בלוחות זמנים – על מה ולמה

כל מי שביצע אי פעם שיפוצים בבית או בעסק, מכיר את התופעה. העובד או החברה האמונים על ביצוע השיפוצים, מבטיחים הרים וגבעות במעמד סגירת העסקה. אבל בפועל, המרחק בין ההבטחות לביצוע רחוק מאד. השיפוצים מתחילים באיחור ומתארכים הרבה מעבר למה שתוכנן מלכתחילה. למה זה קורה? האם מישהו עושה את זה בכוונה? התשובה לשאלה השנייה היא בהחלט שלילית – אף אחד לא מעכב את השיפוצים, ואיתם גם את התמורה, בכוונה תחילה. הבעיה היא, כמו תמיד, בתכנון. לעיתים קרובות, מי שמתכנן את הפרויקט מקציב זמנים בלתי אפשריים לביצוע חלקים שונים ממנו, מה שמלכתחילה יוצר בלבול. אם יותר מבעל מקצוע אחד המשתתף בשיפוצים מאחר בביצוע, הפרויקט פשוט נתקע, ואיתו מתרחקת גם האפשרות לקבלת התשלום בזמן. אם בעל מקצוע עובד במקביל ביותר מפרויקט אחד, איחור במקום אחד משפיע על השאר, והתוצאה היא כאוס שכמעט ולא ניתן להתגבר עליו.

מערכת ממוחשבת לניהול פרויקטים והיתרונות שלה

מערכת ממוחשבת לניהול פרויקטים עשויה לסייע לשיפוצניק הבודד, אבל בעיקר לגופים המבצעים שיפוצים גדולים או אתרים באינטרנט כמו שיפוצים פלוס או במספר מקומות במקביל. מערכת כזאת מאפשרת להגדיר מראש זמני ביצוע הגיוניים לחלקים שונים בפרויקט ולאנשי המקצוע השונים. כמו כן, היא מאפשרת להגדיר מתי יתבצע המעבר משלב אחד בפרויקט לשלב אחר, באופן שלא יפגע בתהליך. למשל, כשמגדירים במערכת שעבודות החשמל והאינסטלציה קודמות לעבודות הטיח והצבע המערכת פשוט לא תאפשר להחליף ביניהם. הדבר ימנע טעויות מצערות ואיחורים שעלולים לנבוע מהן. הניסיון מלמד שמערכות מהסוג הזה עשויות לשנות מהקצה אל הקצה את ההתנהלות המקצועית, ואיתה גם את ההתנהלות העסקית והפיננסית של העסק.

 המוסדות הנחשבים ללמידת תכנות – לפרטים נוספים לחצו כאן. | GO UFO פיתוח ווב ד

באותו נושא
לחיצת יד דיגיטלית
4 נקודות חדשנות בוואטסאפ

וואטסאפ הפכה מהר מאוד לחלק בלתי נפרד מחיינו, וכיום כמעט אין תושב ישראלי שלא מנהל חשבון וואטסאפ. אפליקציית המסרים המידיים הפופולארית, נותנת שירות לשני מיליארד

קרא עוד »