חיפוש

מתי בעל עסק צריך לפתוח אתר

סוד ההצלחה של עסק מבוסס על שני אלמנטים.

הראשון, כמובן, הוא העסק עצמו: האם הוא רווחי בפני עצמו, והשני – שאינו פחות חשוב מהראשון – הוא השיווק של העסק והפנייה ללקוחות.

שיווק טוב של עסק יכול להפוך אותו מעסק בינוני, לעסק בעל הצלחה מסחררת ומנגד, שיווק לא טוב של עסק, יכול להפוך עסק עם פוטנציאל גדול וריווחי, לכישלון, להפסד ולאכזבה

גדולה.

 

שיווק העסק

השיווק כולל בתוכו את פרסום העסק, אך בנוסף גם את נוחות גישת הלקוחות אליו. לדוגמא: חנות שמפרסמת את עצמה בכל רחבי המדינה, אך חווית הקנייה בה מסורבלת ולא נוחה, גורמת לפרסום להפוך לא יעיל ולכן ברור, שעסק צריך להשקיע גם בפרסום וגם בחוויית שימוש נוחה ללקוחות.

 

שיווק דיגיטלי

בניית אתר תדמית יכולה להיות שיטת פרסום יעילה לעסק. כיום ישנן חברות רבות המציעות שירותי קידום אתרים דרך הגוגל ועל ידי כך, אתר התדמית יופיע בין תוצאות החיפוש הראשונות, בכל הקלדת חיפוש שקשורה לתחום וכך העסק מתפרסם באופן היעיל ביותר. בנוסף, אתר כזה מהווה, כאמור, גישה נוחה ללקוחות, דבר שתורם מאוד להצלחת העסק. כאשר הלקוח מקבל באתר הסברים על העסק ודרכי קנייה ושימוש בו, עולים הסיכויים שהוא אכן יצרוך את המוצר של העסק.

אולם, לבניית אתר ישנם גם חסרונות. בדרך כלל זהו עניין לא זול ובנוסף הוא דורש תפעול ובקרה צמודים. כדי שהאתר יהיה טוב ויעיל, צריך לטפל בו ולשפר אותו כל הזמן, בשביל ש"יזמין" ו"ימשוך" אליו כניסת לקוחות. דברים אלו דורשים הוצאה כספית לא קטנה וכוח אדם, שיהיה אחראי על כך. לא כל בעל עסק יכול וצריך להרשות לעצמו את ההתעסקות וההוצאות שאתר תדמית דורש.

 

מתי לפתוח אתר?

עולה השאלה אם כן, מתי בעל עסק צריך לפתוח אתר? כיצד ידע שהעסק שלו נמצא בשלב שבניית אתר יהיה יעיל ורווחי ויצמיח אותו ? ומאידך, מתי העסק שלו עדיין אינו זקוק לפרסום באתר? נראה שאין לשאלה זו תשובה חד משמעית, אולם נראה, שבעל העסק צריך לשאול את עצמו שתי שאלות, אשר יכולות להוביל אותו לתשובה.

ראשית, האם יש לעסק פוטנציאל מוכח? כמו שהזכרנו, בניית אתר היא עסק בפני עצמו ורק לעסק שיש לו הוכחות לאיכות ולפוטנציאל, "שווה" להשקיעה בבניית אתר. ההוכחה לפוטנציאל לא צריכה להיות גדולה. מספיק שבעל העסק ניסה את שירותיו על מספר אנשים מצומצם ומרוצה, אשר העריכו כי יש לעסק צמיחה, תנופה ועתיד, בכדי להוות הוכחה לפוטנציאל עם מימוש עתידי.

שנית, האם האתר יביא לקוחות נוספים? ישנם עסקים אשר במהותם הם מקומיים וקטנים, שפתיחת אתר לא תביא להם כל תועלת. בעלת פעוטון שכונתי, לדוגמא, לא צריכה אתר תדמית בשביל להתפרסם או להציע שירותים ואין כל סיבה כי אתר כזה יועיל לקידום העסק.

שתי שאלות אלה יכולות לתרום לבעל העסק להבין האם כדאי לו לפתוח אתר תדמית. אמנם גם שאלות אלה אינן חד-משמעיות, אך זהו חלק ממהות ניהול עסק. צריך לדעת לקחת סיכונים מחושבים ככל שניתן, אך לעולם לא תהיה לכך תשובה חד משמעית.

 

מחשב נייד

באותו נושא