חיפוש

מפת אתר: מהי ומדוע היא כל כך חשובה

ישנם מספר פרמטרים טכניים שלא כדאי לכם לפספס בעת בניית אתר חדש או קידומו. פרמטר חשוב שכדאי להכיר עבור קידום אתרים אורגני הינו מפת אתר ובאנגלית sitemap. במאמר שלפניכם נדון על מהי מפת אתר וכמובן – מדוע היא כל כך חשובה.

מהי מפת אתר

מפת אתר הינה עמוד באתר שלנו, שמכיל טבלת ניווט מסודרת בין כל העמודים באתר שלנו.

המפה נמצאת לרוב בכתובת example.co.il/sitemap.xml או לחילופין בכתובת example.co.il//sitemap_index.xml. תפקידה של המפה היא לעשות סדר לגוגל לאילו עמודים עליו להכנס קודם ואילו עמודים פחות חשובים ולכן לא יופיעו במפה.

בסופו של דבר, מפת האתר היא בסך הכל קובץ XML פשוט שמכיל כתובות שונות של האתר שלנו.

אתר אינטרנט

למה חשוב שיהיה לנו מפת אתר

העכבישים של גוגל, אשר סורקים את הרשת מדי יום, צריכים לעבור על מליארדי דפים.

על כן, תקציב הזחילה עבור האתר שלנו, יהיה מצומצם ביותר ונרצה לנצלו עד הסוף. נעצור לרגע, ונסביר כי המשמעות של תקציב הזחילה הוא כמה זמן העכבישים של גוגל יקדישו עבור האתר שלנו.

על כן, למפת האתר יש תפקיד מפתח במערכה. בעזרת מפת האתר, אנחנו יכולים למקד את העכבישים, בדפים החשובים לנו ביותר, ולעדכן אותם בקלות כאשר ישנם דפים חדשים שעליהם לסרוק.

כך למשל במידה ויש לנו פוסטים לא רלוונטים שאין אנו רוצים שגוגל יסרוק, נוכל להוציא אותו ממפת האתר שלנו באופן גורף.

כיצד ליצור מפת אתר

על מנת ליצור מפת אתר מומלץ להעזר בשירותים של תוכנה, תוסף או אתר ייעודי לכך. במקום לעשות את המפה בצורה ידנית, ארוכה, מתישה ולא מתעדכנת, בלחיצה של מספר קליקים נוכל ליצור מפה מעולה.

אלו ההמלצות שקיבלנו על פי :https://organicgoogle.co.il:

  • שימוש בתוסף וורדפרס – במידה ואתם בעלי אתר וורדפרס, הוספת מפת אתר הינה פשוטה וקלה במיוחד. כל שעליכם לעשות הוא להתקין את אחד מתוספי ה SEO המובילים, וליצור בעזרת התוסף מפתר. כך למשל כדאי להכיר את תוסף ה SEO בשם YOAST אשר יוצר מפת אתר בקלות רבה וכן מסייע רבות בקידום אתרים בגוגל.
  • שימוש ב SCREAMING FROG – כל מקדם אתרים שמכבד את עצמו, יודע להשתמש בתוכנה. תכנת "הצפרדע הצועקת" (שם די מצחיק לא?) היא כלי ייעודי ומושלם לקידום אתרים. בעזרת התכנה ניתן ליצור קובץ מפת אתר.
  • שימוש באתרים ייעודים – על ידי חיפוש בגוגל של "free sitemap creating" תוכלו לקבל את האתרים המובילים ביותר והחינמים ליצירת מפת אתר.

חשוב לציין שבמידה ויצרתם מפת אתר דרך תוכנה, אתר או בצורה ידנית, עליכם לעדכן את המפה מדי תקופה, על מנת לעדכן את גוגל על כל הדפים שנוספו או הוסרו מהאתר.

באותו נושא
הכן את אתרך למובייל

בשנים האחרונות הוקמו לא מעט חברות לשיווק במובייל, רובן אף בונות את האתרים כחלק מעסקת חבילה. אלא שראוי לציין כי רוב המקרים המדווחים ע"י חברות

קרא עוד »