חיפוש

איפה ניתן למצוא מידע על הכנה לקראת הבדיקות במרב"ד?

ליקוי ראייה מאז ומעולם היוו סיבה מרכזית בגינם שללו רישיונות נהיגה מסיבות בריאותיות.

שכן, לאחרונה החלו בשלילת רישיונות גם לנהגים מבוגרים מאוד אשר מראים יכולת לקויה של נהיגה וזמן תגובה איטי.

כמובן, לא לכל אדם לקוי ראייה או אדם מבוגר, ישללו את הרישיון.

ראשית יבצעו בדיקות מתאימות אשר יבחנו את כשירותו לעלות על ההגה.

הבדיקות הללו מתבצעות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

 

למי מיועדות הבדיקות

הבדיקות המבוצעות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים, מיועדות לכל אדם בעל רישיון נהיגה בעל בעיות רפואיות ו/או מעל גיל מסויים, אשר יכולים להשפיע על כשירותו לנהוג בכביש בצורה בטוחה. קיימות מגבלות רפואיות אשר אינן מצריכות הגעה ובדיקות במכון זה, ביניהן משקפי ראייה במספרים נמוכים, וכן בעיות רפואיות כאלו ואחרות אשר אינן משפיעות על התפקוד היום יומי או היכולת להגיב במהירות ובבטחה, מה שנקרא בעיות אשר אינן פוגעות בזמן התגובה בכביש.

 

בדיקות ושירותים נוספים אשר קיימים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים

שירותים נוספים אשר ניתנים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים הינם בדיקות להתאמת רכב לאנשים בעלי מוגבלויות. קיימים בשוק כיום רכבים לאנשים בעלי מוגבלויות, אשר מאפשרות להם לממש את זכותם לרישיון נהיגה ולנהוג כמו כולם. לרוב, התאמות אלו ינתנו לאנשים בעלי מוגבלויות פיזיות, כמו שיתוק בפלג גוף תחתון, עיוות עמוד שדרה וכדומה. אנשים בעלי מוגבלויות התפתחותיות ושכליות, אינם יוכלו לעלות על הכביש בתור נהגים, שכן, הם יוכלו לקבל רכב מותאם לבעלי מוגבלויות אם יצטרכו, כשהם אינם ינהגו ברכב בעצמם.

 

מידע על הבדיקות אותם אתם צפויים לעבור

תוכלו למצוא מידע על הבדיקות אותם תעברו במכון הרפואי הנ"ל, באתר משרד הבריאות, אתר משרד הרישוי וכמובן באתר עצמו של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. בכל אחד מהאתרים המוזכרים לעיל, תוכלו למצוא את המידע המלא על הליכי הבדיקות, על הטפסים אותם אתם נדרשים להביא ועל ההכנה אותה תצטרכו לבצע טרם הגעתכם לבדיקות. עוד באתרים אלו תוכלו למצוא את רשימת הנדרשים בבדיקות הרפואיות, ואת הזכאיים לקבלת ועדת רכבים מותאמים לבעלי מוגבלויות.

 

מידע טלפוני אותו תוכלו לקבל

אם אינכם מרגישים בטוחים ביכולת הגלישה שלכם באתרי אינטרנט שונים, ואתם מעוניינים לקבל את כל המידע אודות המרב"ד בצורה טלפונית, תוכלו להתקשר לכל אחד ממשרדי הממשלה המצוינים לעיל. משרד הבריאות, המרב"ד וכן משרדי הרישוי מעניקים שירות טלפוני לכל אדם המעוניין בכך. בעזרת השירות הטלפוני תוכלו לקבל את כל המידע אשר נמצא באתרים.

 

דגשים חשובים לתשומת לבכם

חשוב מאוד לקבל את כל המידע אודות ההכנה והבדיקות אותם אתם צפויים לעבור, שכן קיימים שלבים קריטים אשר אין לפספס בטרם ביצוע הבדיקות. בנוסף, וודאו כי אתם אכן נזקקים בבדיקות אלו, שכן קיימות מגבלות ספציפיות ביותר אשר בגינן נדרשות בדיקות אלו.

 

באותו נושא