חיפוש

מה החשיבות של עריכת וידאו לפני פרסומו אונליין

כיום סרטונים קצרים הפכו פופולריים מאוד ואנו רואים אותם כמעט בכל פלטפורמה, אם מדובר בסרטוני תדמית, סרטוני חתונה או כל מאורע בעצם שסרטון יכול להתאים לו. אך האם צילום וידאו שיראה מקצועי יכול להיעשות על ידי כל אחד? ובמידה ופנינו לאיש מקצוע מה הדברים החשובים שכדאי לנו לוודא לפני שאנו שוכרים אחד?. במאמר זה נענה על השאלו האלו, ונלמד עד כמה חשוב להשקיע בסרטון וידאו מקצועי, עד כמה חשובה העריכה ומה כדאי לנו לכלול בסרטונים אלו בכדי שיהיו מוצלחים?.

 

דבר ראשון, מי הוא עורך ווידאו ועד כמה הוא חשוב?

במידה ואנו רוצים עריכת וידאו מקצועית לסרטון שלנו אנו נפנה לעורך ווידאו, אך מי הוא עורך הווידאו ומה בעצם תפקידו?. עורך ווידאו יהיה לרוב צלם מקצועי שכחלק מתפקידו הוא עורך ווידאו. במידה ועורך הווידאו הוא גם צלם הוא יוכל לצלם ולערוך עבורכם את הסרטון. אם מדובר בעורך ווידאו שאינו צלם ניתן להעביר אליו את חומרי הצילום והוא יבצע את העריכה ע"י תוכנות עריכה.

 

אז מתי נפנה בעצם לעורך ווידאו?

אל עורכי הווידאו נפנה כאשר אנו זקוקים לעריכת מקצועית של חומרי צילום שיש לנו עבור נושאים מגוונים, במידה ומדובר בסרטוני תדמית, סרטוני פרסומת, סרטונים עבור שיעור או מדריכים לעסקים מסוימים, סרטוני חתונה או חברים, בר מצווה וכו'.

 

אוקיי, חומרי הצילום קיימים מה עכשיו?

לפני שאתם מעבירים את חומרי הצילום לעורך הווידאו כדאי שתתאמו איתו ציפיות, כל עורך ווידאו עובדת בשיטת עבודה אחרת לכן חשוב לוודא שאתם מוצאים אחד שיש לכם חיבור אליו ולסוג העבודה שלו. יש עורכי ווידאו שישמחו לשמוע את דעתכם על כל שלב בתהליך ויהיו כאלו שיעדיפו לקבל מכם כיוונים מנחים ושפוט לעבוד. לאחר שמתבצעת עריכה ראשונה לסרטון תוכלו להעלות הערות עבור דברים שתרצו לשנות לפני פרסום סופי. כדאי לתאם את כמות הפעמים בהם יתבצעו שינויים מראש למנוע אי נוחות.

 

האם אני יכול לערוך סרטון ווידאו לבד?

ניתן לערוך סרטוני וידאו לבד אם אתם חושבים שיש לכם את הטאצ' לזה, כמובן שאפשר תמיד לנסות!, יש תוכנות שמאפשרות עריכות צילום וידאו באופן עצמאי ואחת מהן היא  premierשל חברת adobe. ישנן תוכנות דומות כמו avid  וfinal cut pro- ,  רצוי להיעזר בסרטוני הדרכה לפני שמתחילים לעבוד איתן כדי להבין איך לערוך. חשוב לזכור שעריכה מקצועית תתקבל רק עם עורך וידאו מקצועי בעל ניסיון ותוכנות מקצועיות, אך גם לבד תוכלו להשיג תוצאה טובה, תלוי עד כמה הסרטון צריך להראות מקצועי.

לסיכום: עריכת ווידאו אורכת זמן, והתוצאה הסופית היא שקובעת, במידה ומדובר בסרטון לקידום עסק או תדמית רצוי שיבוצע על ידי עורך ווידאו מקצועי. במידה ותרצו לשלב אפקטים של תנועה צבע או מעברים לדוגמא בלי הכשרה וניסיון יהיה די קשה לבצע.

מסך

 

 

באותו נושא