חיפוש

מדריך אינטרנטי מלא על עבירות של נהג חדש

חלק גדול מתאונות הדרכים שמתבצעות נוצרות על ידי נהגים חדשים.

לכן, המדינה מסתכלת בחומרה על עבירות תנועה שעושים נהגים חדשים, עם זאת, המדינה הגדירה שתיים עשרה עבירות שהן משמעותיות לה במיוחד והעונש עליהן חמור מאוד.

 

מי הוא נהג חדש?

לפי תקנות התעבורה, נהג חדש הוא נהג שלא עברו שנתיים מרגע קבלת רישיון הנהיגה. סטטוס נוסף שחשוב להזכיר הוא נהג חדש צעיר, נהג חדש צעיר הוא נהג חדש שעדיין לא הגיע לגיל עשרים וארבע. תשומת הלב שניתנת לנהגים החדשים היא גבוהה במיוחד ולכן כאשר נהג הוא נהג חדש עליו לשים לב במיוחד לאופן הנהיגה שלו ולציות דייקני לחוקי התנועה.

 

מה הן העבירות המחמירות?

כפי שציינתי, ישנן שתיים עשרה עבירות שהמדינה החליטה להתמקד בהן ולראות אותן באופן חמור ביותר, אלו מכונות עבירות נהג חדש. הענישה עליהן, בהתאם למדיניות הממשלתית ושל בית הדין לתעבורה, היא משמעותית במיוחד. חלקן עלולות להיראות כרחוקות מן המציאות, אין לשכוח גם אותן.

 

נהג חדש שנהג ברכב שאין לו רישיון אליו או נסיעה לא בהתאם לתנאי הרישיון

המשמעות של עבירה זו היא למשל נהיגה באופנוע כאשר יש רישיון לרכב, העניין השני הוא משמעותי אף יותר, למשל נהיגה ללא מלווה כאשר עדיין ישנה חובת ליווי או נהיגה עם יותר נוסעים מן המותר במגבלת הנהג החדש.

 

נהג חדש שלא ציית לרמזור או אי מתן זכות קדימה

כל הנהגים נתקלים בשתי הסיטואציות האלו המון, לכן, נהג חדש חייב לשים לב להעניק זכות קדימה וחס וחלילה לא לחצות כאשר הרמזור אדום.

 

נהג חדש שעקף רכב שלא כחוק

עקיפה שלא כחוק יכולה להיות מסוכנת במיוחד, לכן יש לציית לחוקי העקיפה ובמיוחד לוודא שאין רכב שמתקדם מהר כאשר מגיעים לעקוף.

 

נהג חדש שנהג מעל המהירות המותרת

גם כאן, מדובר בחוקים מאוד משמעותיים שכן המהירות המותרת מותאמת לתנאי הכביש, נהיגה במהירות מופרזת עלולה להוביל לתאונות דרכים.

 

נהג חדש שהורגע בכל עבירה שהעונש עליה הוא פסילה בפועל של רישיון לשלושה חודשים ומעלה

כאשר בית המשפט מוצא את הנהג כלא אחראי לתקופה כזו ארוכה של זמן, המשמעות היא חמורה ביותר.

 

חשיבות חוסר ההרשעה

לצד העבירות הללו יש עוד מספר עבירות שלא עליהן המקום לפרט במאמר זה. העונש על העבירות הללו כולל עשייה מחודשת של בחינה עיונית, בחינה מעשית, חובה ליווי מחודשת ולעיתים פסילת הזכות להחזיק ברישיון לתקופת זמן מסוימת.

במידה ומואשמים באחת מן העבירות האלו, חשוב במיוחד ליצור קשר עם עורך דין המתמחה בדיוק בעניינים האלו, למשל עו"ד תעבורה ערן עקראווי. בחירה בעורך דין מומחה חשובה בהתאם להשלכות החמורות של ההרשעה בעבירות הללו. רישום של עבר פלילי לנהגים חדשים היא דבר לא נעים שככול שניתן להימנע ממנו – יש לעשות כן.

 

תמרורי דרך

באותו נושא