חיפוש

בטיחות קודמת לכל – כך עובדים על מנוף הרמה

מנוף הרמה הפך בשנים האחרונות לכלי עבודה חיוני והכרחי לשימושים רבים, בעיקר בענף הבנייה, בעירייה, וגם בעולם האירועים בהקשרים של בניית במות, הקמת גופי תאורה גדולים והגברה. למרות זאת חשוב לזכור, כי מדובר בציוד מכני כבד ומורכב, שמצריך הקפדה יתרה על כללי בטיחות נוקשים. על מנת לבצע את העבודה ביעילות וללא תקלות טכניות או חלילה פגיעה בנפש, יש להיצמד אליהם בכל מחיר. הם אינם בגדר המלצה, אלא הכרח.

 

כל מנוף והעומס שלו

גם עולם כלי ההרמה מתפתח במהירות בשנים האחרונות, ודגמים חדשים בעלי פונקציות ייחודיות מגיעים לשוק חדשות לבקרים, בהתאם לצרכים להם יש לתת מענה על ידי במות הרמה. לכל מנוף הרמה הנתונים והמאפיינים שלו, וחשוב לשים לב לעומס המקסימלי של כל מנוף. יש להקפיד הקפדה יתרה שלא להתקרב אפילו לתקרה המקסימלית של העומס על המנוף ולשמור על מרווח בטחון מספק. הימנעות מהגעה לעומס המקסימלי מצמצמת משמעותית את הסיכוי לתאונות עבודה הנובעות מקריסת המנוף.

 

קרקע יציבה כתנאי הכרח

בטרם נחשוב בכלל על ביצוע עבודה באמצעות מנוף הרמה, קריטי לבדוק את הקרקע שעליו יעמוד המנוף. כל עבודה עם מנוף מחייבת קרקע יציבה, אליה יש להתאים את מנוף ההרמה הנכון. במידה ומדובר בקרקע לא ישרה או יציבה, ניתן להשתמש במשטחים ייעודיים שתפקידם להפחית את הלחץ מהקרקע. בדיקת הקרקע היא חלק מעבודת הרקע שקודמת להגעת המנוף, שכן קרקע לא יציבה והיעדר פתרונות חלופיים לא יאפשרו את ביצוע העבודה.

 

לא עבודה של איש אחד

באופן טבעי, לא ניתן להסתמך על ביצוע עבודה כלשהי באמצעות מנוף הרמה, ללא נוכחות של אדם נוסף שנמצא מחוץ לכלי ומכווין את מפעיל המנוף. אם מנוף ההרמה מרים מטען כבד או גדול שחוסם את שדה הראייה של מפעיל המנוף, לא ניתן להמשיך בעבודה עד שיוגדר אדם שנמצא בקשר רציף וברור עם המפעיל ומנחה אותו במהלך הביצוע. המפעיל חייב להגדיר סימנים מוסכמים וברורים יחד עם האדם שעובד אתו על מנת למנוע כל סיכוי להתרחשות של תאונה בשטח העבודה.

 

מפעיל ברישיון- חובה

כמו שכל בעל מקצוע מוכרח להחזיק בתעודה המוכיחה את ההתמקצעות שלו בתחום, כך גם מפעיל מנוף ההרמה. הוא חייב להיות אדם שעבר את ההכשרה המתאימה, ולהיות מוסמך על מנוף ההרמה המסוים עליו הוא מתבקש לעבוד. כל מנוף הרמה דורש כישורים אחרים, ולכן אין לעשות הנחות בנושא, ולהקפיד שלכל מפעיל יש את הרישיון המתאים לביצוע העבודה.

 

רק לאנשי מקצוע

לסיכום, מנוף הרמה יכול בהחלט לחסוך עבודה רבה ולבצע מגוון עבודות במקצועיות וביעילות, אך יש להקפיד להזמין חברה מומלצת ומקצועית, כזו שכללי הבטיחות הנוקשים הנדרשים לעבודות מסוג אלו, הם נר לרגליה. התפשרות על כללי הבטיחות תפגע באיכות העבודה וגרוע מכך, תסכן רכוש יקר וחיי אדם.

מנוף הרמה

באותו נושא