חיפוש

כיצד לייצר תכשיטים בדרך חדשנית?

ההתפתחות הטכנולוגית בשנים האחרונות, הביאה איתה שיטות ייצור חדשניות גם בתחום התכשיטים. לצד השיטות המסורתיות הנהוגות כבר אלפי שנים, צורפים רבים משלבים שיטות חדשניות יותר, המאפשרות ייצור תכשיטים מהיר יותר בצורה משמעותית. זה נכון שתכשיט אינו עניין של חיים ומוות, ולרוב אין דחיפות אמיתית בייצור שלו. ועם זאת, בתקופה הנוכחית לעתים בעל העסק שנותן את המענה הזריז ביותר- הוא זה שיזכה לפרנסה טובה יותר בסופו של דבר. ייצור תכשיטים בדרך חדשנית, מאפשר לבעלי המקצוע בתחום לייצר תכשיטים בצורה זריזה יותר, גם כשמדובר בתכשיטים המוזמנים אישית עבור הלקוח.

שיטות מסורתיות לייצור תכשיטים

תכשיטים הם פריטים הנמצאים בשימוש כבר אלפי שנים, והם מסמלים רגשות, מעמד, מזכרות, אהבה, סמל סטאטוס, ועוד. צורפים עושים שימוש בשיטות מסורתיות ועתיקות, שעדיין לא נס ליחן ונמצאות בשימוש עד היום. אחת מהשיטות האלו היא, למשל, חיתוך של מתכת וכיפוף שלה לקבל הצורה הרצויה, ולאחר מכן ליטוש וגימור. זוהי שיטה המיועדת בעיקר לייצור טבעות, ופחות יעילה בייצור צמידים המורכבים מחוליות רבות. שיטה מסורתית נוספת עושה שימוש ביציקת שעווה, שסביבה מורחים חומר דמוי טיח. לאחר שריפה בתנור- מתכלה השעווה, ונותרת שבלונה שלתוכה ניתן ליצור מתכת רותחת נוזלית שלאחר מכן תתקרר ותתמצק בצורה הרצויה. שיטות אלו כאמור, עדיין נמצאות בשימוש בקרב הצורפים, אך לצידן ניתן למצוא כיום שיטות מתוחכמות הרבה יותר.

ייצור חדשני של תכשיטים

ניתן לסווג את התכשיטים לכאלו שהם פשוטים יחסית מבחינת מבנה- למשל טבעות מסוגים שונים, ולכאלו שהם יחסית מורכבים- כמו צמיד טניס לדוגמה. צמיד טניס מכיל סביב 50 חוליות, כשכל אחת מהן משובצת יהלום בודד. בעת ייצור צמיד טניס- יש חשיבות רבה לסימטריות החוליות, ולאיכות הייצור שלהן, כיוון שפגם בחולייה אחת- עלול לגרום לנפילה ואבדן של הצמיד היקר מפז. בין שיטות הייצור החדישות שנכנסו לתחום בשנים האחרונות- ישנה את שיטת ההדפסה התלת מימדית. מדפסות תלת מימד מאפשרות, באמצעות תכנת מחשב- ליצור דגם אמיתי משעווה, עם הפרופורציות המדויקות של התכשיט הרצוי, או חלק ממנו. באופן כזה- ניתן לתכנן בצורה הטובה והמדויקת ביותר את ייצור התכשיט, עוד לפני שהתחלנו אפילו לעבוד עם המתכת. בשלב הבא- מודל השעווה ישמש ליצירת תבנית גבס, בה ניצוק את המתכת הלוהטת לקבלת התכשיט הגולמי, שיעבור בהמשך ליטוש וגימור עדין.

לצד שיטות מסורתיות לייצור תכשיטים, ניתן כיום למצוא שיטות חדשניות- המפחיתות את זמן הייצור עשרת מונים. שיטות חדישות כאלה מאפשרות לצורפים זמן ייצור קצר הרבה יותר, וללקוחות? שביעות רצון תודות לקבלת תכשיט איכותי בזמן קצר, גם במצבים של הזמנה אישית מיוחדת. הטכנולוגיה נוגעת בכל התחומים בשנים האחרונות, ונראה שבתחום ייצור התכשיטים- שיטות כמו הדפסה תלת מימדית, מאפשרות יעילות גבוהה בשירות, ומקצרות את זמן הייצור משמעותית.

שרשרת לב

באותו נושא
הקמת סטארט אפ ב- 3 ימים

צה"ל כבר בעניינים, מועצת הירקות כבר התנסתה ברעיון ואפילו מרכזי מדע ותורה, עושים מאמצים לחבר את הטכנולוגיה ליהדות, כבר יודעים – האקתון הוא הדרך הנכונה

קרא עוד »