חיפוש

הזכאות לדרכון פורטוגלי

רבים מן הישראלים זכאים לדרכון פורטוגלי שכן יש להם קשר משפחתי לגירוש פורטוגל.

בעקבות זאת, ניתן לערוך בירור קצר שיכול לסייע להבנת הסיכויים לקבלת הדרכון.

כלי מרכזי להבנת הסיכויים לקבלת הדרכון הוא מאגר השמות של ממשלת פורטוגל, השימוש במאגר הוא יהיה נושא המאמר הזה.

 

מהו מאגר שמות המשפחה ?

מאגר השמות של הממשלה הפורטוגלית הוא מאגר של אלפי שמות משפחה שמשמשים את ממשלת פורטוגל ואת הקהילה היהודית להערכה מי יכול לקבל דרכון פורטוגלי ומי לא יכול לקבל. מי ששם משפחתו, עד שלושה דורות אחורה, נמצא ברשימה זו, יכול לפתוח בקשה להגשת הדרכון הפורטוגלי.

אין המשמעות היא שמי שאינו נמצא במאגר שמות המשפחה לא יכול להגיש, אלא שהתהליך יהיה מעט מורכב יותר וידרוש מחקר מעמיק יותר, אולם, אם השורשים המשפחתיים נוגעים למדינות השונות שיכולות להיות רלוונטיות – בין היתר, מרוקו, טוניס, אלג'יריה, טורקיה ועוד, כדאי ליצור קשר עם משרד עורכי דין שמתמחה בהוצאת דרכון פורטוגלי.

 

איך משתמשים במאגר שמות המשפחה ?

מאגר השמות כולל יותר מחמשת אלפים שמות משפחה שהממשלה הפורטוגלית קבעו וניתן למצוא אותו בקלות באינטרנט. ישנם אתרים ייעודיים שבהם ניתן להקליד את שם המשפחה (באנגלית) ולראות האם הוא נמצא במאגר או לא, מבלי צורך לעבור על כל הרשימה.

כפי שציינתי – הזכאות היא למי שבמשפחתו מופיע שם משפחה זה, עד שלושה דורות אחורה, כלומר שם המשפחה של סבא וסבתא. לכן, אל תגבילו את החיפוש רק לשמות המשפחה של הדור הזה, לכו אחורה ככל שאתם יכולים ויודעים, כנסו לדרכון פורטוגלי שמות משפחה למידע נוסף.

שמות משפחה רבים ונפוצים מאוד הם חלק מהרשימות האלו, זו הוכחה אחת מיני רבות לזכאותם הרבה של המוני ישראלים לדרכון הפורטוגלי. דוגמאות לשמות משפחה שזכאים להגיש בקשה הם למשל – אברבנל, אברג'ל, אבולעפיה, אלגרנטי, קלדרון, גבריאל, גביזון, חביב, מלמד, עטיה, עזריה, שאול ועוד.

 

מה עושים אם שם המשפחה נמצא במאגר שמות המשפחה ?

מזל טוב! אתם בסיכויים גבוהים אתם זכאים לדרכון פורטוגלי. השלב הבא יהיה לפנות למשרד עורכי דין שהתמחותו היא הוצאת דרכון פורטוגלי. במשרד עורכי הדין תוכלו למצוא ליווי של אנשי מקצוע שעושים זאת לאורך הרבה שנים.

מלבד עורכי דין במשרדים הללו ישנם חוקרים גנאולוגיים שתפקידם הוא לבנות את אילן היוחסין התקף משפטית שמוכיח את הקשר שלכם לשם המשפחה המדובר. ככל ששם המשפחה נמצא במאגר השמות העבודה המחקרית של בניית אילן היוחסין היא פשוטה יותר.

גם אם שם המשפחה לא מופיע במאגר, באמצעות עבודת המחקר הזו, ניתן יהיה להוכיח את הקשר לפורטוגל.

יתרון נוסף הוא קשר של המשרדים הישראליים עם משרדי עורכי דין מקומיים בפורטוגל שיטפלו בעבודה הבירוקרטית שכתובה בפורטוגזית וגישה לארכיונים השונים בפורטוגל, במידה והדבר יהיה רלוונטי.

 

חותמת

באותו נושא