חיפוש

ההבדל בין קידום אורגני לממומן

לא מעט אנשים שמנהלים עסקים בשנים האחרונות הקימו אתרי אינטרנט, שכן היום זה ברור שכל עסק חייב שתהיה לו נוכחות אונליין. אם תשימו את עצמכם בנעלי הלקוחות שלכם אתם תראו שלפני הכול אתם עושים חיפוש ברשת ובהתאם לאתרים שאתם מוצאים אתם בוחרים לרוב לאיזה עסק לפנות. לכן טבעי שגם אתם, בתור בעלי עסקים בתחומים כאלה ואחרים, השקעתם לא מעט, פניתם אל חברת בניית אתרים והקמתם אתר עסקי יפה ומעוצב. עם זאת, יכול להיות שלא ראיתם שום שינוי בהכנסות העסק מאז שהאתר קיים ולכן כדאי לעצור ולחשוב מה עושים בנידון. כמעט תמיד הפתרון יהיה קידום אתרים, שכן אתר שאינו מקודם אל ראש תוצאות החיפוש של גוגל הוא אתר שמבחינת הלקוחות הפוטנציאלים כלל לא קיים. לכן כדאי שתחשבו גם אתם על ההשקעה בקידום האתר וכדאי שתדעו שיש שתי דרכים עיקריות לעשות זאת. הדרך הראשונה היא קידום ממומן ואילו הדרך השנייה היא קידום אורגני. מתלבטים מה הבדל בין השניים? רוצים לבחור את הקידום הנכון לכם? על כך במאמר שלפניכם.

קידום אתרים

קידום ממומן לאתר – מה צריך לדעת?

כאשר אתם עושים חיפוש בגוגל עבור תחום מסוים או עבור מילה כזו או אחרת, נפתחות לכם לא מעט תוצאות. התוצאות הראשונות שעולות ושעל ידן כתוב "מודעה" אלה הן מודעות ממומנות. משמעות הדברים היא שמי שמנהל את האתרים הללו שילם לא מעט כסף כדי שכאשר אתם, הגולשים, תכתבו מילה מסוימת – דווקא האתרים הללו יעלו ראשונים. ישנן עוד שיטות קידום ממומנות, כמו לדוגמא, PPC – Pay Per Click וכאן מדובר על סכום מסוים שיהיה עליכם לשלם בכל פעם כאשר הגולש ילחץ על המודעה שלכם. היתרון הבולט של שיטת קידום כזו זו המהירות, שכן בסך הכול אתם צריכים לשלם סכום כסף מסוים וכך אנשים נחשפים למודעה שלכם. מצד שני, מדובר על שיטת קידום שלרוב לא מחזיקה מעמד לאורך זמן, כלומר, ברגע שבו תפסיקו לשלם המודעה שלכם תיעלם ואנשים לא יראו אותה. שנית, הרבה מאוד גולשים דווקא נמנעים מלהיכנס אל אותן הודעות ממומנות ולכן לא תמיד זו יכולה להיות הבחירה הנכונה.

קידום אורגני והיתרונות הרבים שלו

האפשרות השנייה שבה תוכלו לבחור לצורך קידום האתר שלכם, היא כמובן שיטת הקידום האורגנית. כאן מדובר על שיטה שעובדת בצורה אחרת לגמרי, שכן אתם מקדמים את האתר לא על ידי מודעות אלא בעזרת פלטפורמות שונות. ישנם לא מעט כלים שעומדי לרשות מי שמקדם אתרים בצורה אורגנית, כמו לדוגמא:

  • שינוי התוכן באתר שאותו רוצים לקדם
  • העלאה של סרטוני וידאו לאתר
  • יצירת קישורים לאתר
  • שימוש ברשתות החברתיות ועוד

חשוב להבין שכמעט תמיד כדי לראות את התוצאות של הקידום האורגני תצטרכו לחכות יותר זמן שכן לא מדובר על שיטת קידום מידית כמו שיטת הקידום הממומנת. מצד שני, זו שיטה שיכולה להיות פעמים רבות זולה יותר ובעיקר, זו שיטה גם מחזיקה מעמד ליותר זמן. לכן ברור מדוע לא מעט בעלי אתרים כן בוחרים באופציה הזאת ואין ספק שכדאי גם לכם לקחת זאת בחשבון.

בין אם אתם בוחרים לקדם את האתר שלכם בשיטת קידום ממומנת ובין אם אתם מעדיפים את הקידום האורגני, זכרו שלא כדאי לעשות זאת לבד. בעידן המודרני שבו אנחנו חיים קידום אתרים זה מקצוע לכל דבר ולכן, אם אתם יכולים לפנות אל אנשי המקצוע הכי טובים שיש לצורך קבלת שירות רציני שיוביל לתוצאות, למה שלא תעשו זאת עוד היום?

באותו נושא
הכן את אתרך למובייל

בשנים האחרונות הוקמו לא מעט חברות לשיווק במובייל, רובן אף בונות את האתרים כחלק מעסקת חבילה. אלא שראוי לציין כי רוב המקרים המדווחים ע"י חברות

קרא עוד »