חיפוש

גיוס כספים לסטארטפ

בשנים האחרונות כולנו שומעים על לא מעט רעיונות, פיתוחים וסטארטפים שהצליחו לעשות מיליונים. האמת היא, שלא מעט אנשים בישראל חולמים על כך שדווקא הרעיון שלהם יהיה הרעיון הבא שיצליח לעשות אקזיט ולהימכר במיליוני דולרים לארצות שונות בעולם, אך השאלה היא איך עושים זאת? העובדות בשטח מראות שלא תמיד זה מספיק שיש לנו רעיון טוב, שכן בפועל, בין הרעיון ובין הביצוע יש הבדל גדול. לכן, במידה וגם אתם חולמים לפתח משהו או להקים סטארטפ, כדאי שתדעו שהחלק הכי מורכב בעניין הוא כמובן גיוס הכספים. העניין הוא שפעמים רבות כדי להפוך רעיון למציאות צריך להשקיע בפיתוח של המוצר, במחקרים שונים ואחר כך גם בשיווק שלו. זה לא שיום אחד בבוקר מיליונר אמריקאי יחשוב על הרעיון שלכם ויתחיל לחפש אתכם, שכן בפועל עליכם לעבוד קשה כדי להגיע לאדם שאולי ירצה לקנות את הרעיון. לכן נשאלת השאלה כיצד מגייסים כספים לטובת סטארטפ וכדאי שתדעו שאין על כך תשובה אחת נכונה.

גיוס אמוני

מימון של המונים

בעידן המודרני שבו אנחנו חיים הקמת סטארטפ זה כבר לא משהו ששמור רק למי שיש לו כסף. כלומר, היום אפילו אדם צעיר במיוחד שיש לו רעיון אך אין לו כסף יוכל לפעול לא מעט לצורך גיוס ההון שלו הוא זקוק. הדרך לעשות זאת היא לממן את הדברים בעזרת ההמון, שכן יש היום לא מעט פלטפורמות שיכולות לסייע בכך. אתם נכנסים לפלטפורמה שכזו, מציגים את הרעיון שלכם ולמעשה מנסים לשכנע את המשקיעים להשקיע דווקא בסטארטפ שלכם. אתם יכולים להיות בטוחים שאם תיכנסו לפלטפורמה מוכרת ואם תפרסמו את הרעיון שלכם בצורה נכונה ומושקעת, לא מעט משקיעים יבחרו בכם. אומנם יכול להיות שגיוס הכספים ייקח קצת יותר זמן ממה שנדמה לכם, אך בהחלט ייתכן שבצורה כזאת תצליחו להפוך את החלום למציאות.

גיוס משקיעים

עוד אפשרות לגיוס כספים לטובת סטארטפ, היא כמובן לפנות אל משקיעים ואל בעלי ההון. כאן כבר מדובר על התנהלות לגמרי שונה, שכן אתם פונים לאנשים ספציפיים שיש להם את היכולת הכלכלית להשקיע ברעיון שלכם. מה שכן משותף לשתי השיטות של גיוס כספים לטובת סטארטפ, זו העובדה שבשני המקרים אתם צריכים להציג את הרעיון שלכם, ולא מדובר על משימה כל כך פשוטה. אתם חייבים להבין שאפילו אם מול החברים הכי טובים שלכם יש לכם כוח שכנוע נפלא, זה לא תמיד אומר שגם מול משקיעים עשירים תצליחו להציג את הדברים באותה הדרך. ליתר דיוק, כאשר אתם מנסים לגרום למישהו להשקיע בעסק או ברעיון שלכם בהחלט יש מקום להכין תכנית עסקית, מצגת ועוד הרבה דוגמאות שיכולות להמחיש במה דברים אמורים. צאו מנקודת הנחה שאותם משקיעים פוטנציאלים שאליהם אתם פונים מקבלים אינספור הצעות ביום. לכן ההצעה שלכם צריכה להיות מיוחדת ושונה כדי שאותם משקיעים יבחרו לתת דווקא לכם את המימון להקמת אותו סטארטפ שבו אתם כל כך מאמינים. הדרך להצלחה אינה פשוטה והיא דורשת מאיתנו התמדה רבה, אך מצד שני, אם לא תנסו לא תדעו האם אתם מסוגלים או לא, אז למה לדחות את העניין?

באותו נושא
הקמת סטארט אפ ב- 3 ימים

צה"ל כבר בעניינים, מועצת הירקות כבר התנסתה ברעיון ואפילו מרכזי מדע ותורה, עושים מאמצים לחבר את הטכנולוגיה ליהדות, כבר יודעים – האקתון הוא הדרך הנכונה

קרא עוד »
מגוון רחב של תכשיטים
כיצד לייצר תכשיטים בדרך חדשנית?

ההתפתחות הטכנולוגית בשנים האחרונות, הביאה איתה שיטות ייצור חדשניות גם בתחום התכשיטים. לצד השיטות המסורתיות הנהוגות כבר אלפי שנים, צורפים רבים משלבים שיטות חדשניות יותר,

קרא עוד »