חיפוש

אתר אינטרנט קוד פתוח לעומת קוד סגור – יתרונות וחסרונות

בעת בניית אתר חשוב לבצע בחירה נכונה באם לבנות אתר אינטרנט בקוד פתוח לעומת אתר אינטרנט בקוד סגור.

על מנת לסייע לכם בבחירה, במאמר שלפניכם בצענו השוואה בין שתי האפשרויות. בהשוואה תמצאו מידע מפורט שמסביר על קוד פתוח וקוד סגור וכן היתרונות והחסרונות של כל אחת מהאפשרויות הללו.

מנעול

מה זה קוד פתוח

מתוך הרעיון הטוען כי "הקוד שייך לכולם" פותח לראשונה הקוד הפתוח. בבסיס הרעיון עומדת הגישה כי לא משנה מי כותב את הקוד, עליו לשתפו ללא עלות כך שביחד, בעולם הגלובלי, נוכל להגיע לפיתוחים מורכבים ביותר, בעזרת הסיוע אחד של השני.

בפועל, המשמעות של אתר אינטרנט בקוד פתוח היא שהאתר מבוסס על שפות תכנות שניתן למצוא באינטרנט בחינם, שניתן לצפות בהם, לעשות בהם שימוש, לערוך אותם ולשכתב אותם לצרכים האישיים שלכם.

דוגמאות למערכות קוד פתוח הינן: מערכת ההפעלה Android וספריית JavaScript הנקראת React.

מה זה קוד סגור

קוד סגור הינו קוד שאינו נגיש לצפייה ולעריכה על ידי משתמש רגיל. המשמעות של קוד סגור היא שרק בעלי הרשאות מתאימות יכולים לגשת לקוד, לכתוב אותו, לערוך אותו, להוסיף עליו ולשכתב אותו.

תוכנות ומערכות רבות כתובות על בסיס קוד סגור כדוגמת: אנטי וירוס, מיקרוסופט אופיס ושופיפי (מערכת לבניית אתרי חנות)

למה חשוב לדעת את ההבדל בין אתר בקוד פתוח לקוד סגור

בין אם אתם מעוניינים לבנות אתר בעצמכם ובין אם אתם מעוניינים בעזרה של שירותי בניית אתרים עליכם לדעת באיזו דרך אתם מעוניינים לבנות את האתר. לכל סוג של קוד יש יתרונות וחסרונות שחשוב לדעת.

אתר אינטרנט בקוד פתוח

יתרונות:

  1. אין צורך לבנות מ – 0 – בזכות השפע שקיים באינטרנט, ניתן למצוא טמפלטים, ספריות ועיצובים מוכנים, ברמה מאוד גבוהה. כל מה שיש לעשות זה לשנות, לעצב ולהתאים את הקוד אליכם.
  2. עדכונים תמידיים – מליוני אנשים נגישים לקוד הפתוח ועל כן, הקוד הפתוח נמצא בפיתוח תמידי. ישנה קהילה אדירה ותמוכת של הקוד הפתוח ועל כן, אין תלות באדם או חברה אחת שתעשה את כל העבודה כדי לשפר את הקוד.
  3. גוגל אוהב את הקוד הפתוח – מערכת וורדפרס מבוססת על קוד פתוח, וכפי שניתן לראות מרבית האתרים שנמצאים במקומות הראשונים בגוגל מבוססים על וורדפרס.

חסרונות:

  1. אבטחה – מדובר בחסרון העיקרי של קוד פתוח. הקוד הפתוח חשוב לעיני כולם. הן לעיני הקהילה התומכת והן לעיני האקרים. בשל הנגישות לכולם, האקרים מחפשים ללא הרף פרצות אבטחה בקוד הפתוח.

אתר אינטרנט בקוד סגור

יתרונות:

  1. אבטחה – הקוד חשוף אך ורק לבעלי הרשאות. בשל עובדה זו להאקרים קשה יותר לקבל מידע וגישה אודות הקוד באתר.
  2. שירות מקצועי – המערכות המתקדמות שעושות שימוש בקוד סגור, נותנות מענה ותמיכה ברמה גבוהה מאוד. בשל המחויבות של המערכת לקוד שלה היא מחזיקה מתכנתים על בסיס קבוע שיעשו שיפורים בקוד ויתנו מענה ללקוחות.

חסרונות:

  1. תלות במפתחים – מדובר בחסרון העיקרי של קוד סגור. הקוד אינו חשוב לעיני כולם, ולכן רק מי שבעל גישה יכול לשכתב ולעדכן את הקוד. אם יש לכם בעיה באתר, אם אתם רוצים לבצע תוספת בקוד, יהיה לכם קשה לעשות זאת ותצטרכו לפנות לגורמים הרלוונטיים.
באותו נושא
הכן את אתרך למובייל

בשנים האחרונות הוקמו לא מעט חברות לשיווק במובייל, רובן אף בונות את האתרים כחלק מעסקת חבילה. אלא שראוי לציין כי רוב המקרים המדווחים ע"י חברות

קרא עוד »