חיפוש

איך לבנות אתר שמתאים לחוויית משתמש

על חווית משתמש שמעתם? מה זה UI  וUX? למה חווית המשתמש היא חלק בלתי נפרד מתהליך בניית אתרים שכל בעל עסק או בלוג חייב לקחת בחשבון? אחרי שתקראו את המאמר הזה תבינו מה זה אומר חווית משתמש, למה זה חשוב ומה המרכיבים שלו:

 

UI/UX

ראשית נתחיל בהגדרות בסיסיות שאנחנו חייבים להכיר בשביל להתקדם בנושא:

UX -User Experience

UI – User Interface

תכונותיו ומרכיביו של ממשק המשתמש (UI) – האתר בו גולש המשתמש, הם אלו שייקבעו את מה שאנחנו רוצים כאן למקסם – חווית המשתמש (UX).

 

מה הערך שנותן לנו חווית משתמש חיובית?

חווית המשתמש מהווה מרכיב משמעותי בתהליך בניית אתרים מסיבה פשוטה:

גם אם תשווק ביעילות את האתר שלך ותצליח להביא לתנועה משמעותית של משתמשים אל אתרך, בשביל שזה יהיה בר קיימא ומשתמשים יחזרו, חווית המשתמש חייבת להיות חיובית.

 

איך מייצרים UX חיובי?

  1. התמקדות בקהל יעד
  2. שימושיות
  3. רושם ראשוני
  4. וויזואליות

 

קהל יעד:

כל סטודנט מתחיל לשיווק יודע שכשאר אתה משווק מוצר עלייך להתמקד בקהל ספציפי – לקוחות פוטנציאלים עם אינטרס לקנות או להשתמש במוצר אותו אתה מציע. את הקהל אתה ניתן לפלח לפי קריטריונים שונים: גיל (קהל צעיר או בוגר), מיקום (אירופה? ישראל? תל אביב?) ומגדר.

לאחר שביצענו מחקר שוק מקיף והבנו מי קהל היעד שלנו, נתאים את האתר לצרכי קהל היעד בהתאם.

 

שימושיות:

האתר שלנו יכול להיות האתר הכי מתקדם מבחינה טכנולוגית והכי יפה מבחינה עיצובית אבל אם בסופו של דבר הוא לא יסייע למשתמשים ויעניק ערך פרקטי כלשהו אז בעצם לא עשינו שום דבר.

חלק משמעותי מחוויית המשתמש היא ההרגשה של הגולש כאשר הוא יצא מן האתר שהשיג את מבוקשו והגיע ליעד הנכון.

 

רושם ראשוני:

מה שאנחנו נחשוב על אנשים כשאנחנו פוגשים אותם לראשונה נקבע בשניות הראשונות של ההיכרות. רושם ראשוני כמו אצל בני אדם הוא קריטי. רצוי שדף הנחיתה (הדף הראשי) של האתר יהיה בנוי בצורה מיטבית שתותיר רושם ראשוני חיובי.

 

וויזואליות:

על מה עלינו לשים דגש מבחינה עיצובית בשביל למקסם את חווית המשתמש?

  1. תמונות באיכות גבוהה
  2. סרטונים
  3. אינטראקטיביות
  4. תפריטים מסודרים
  5. טיפוגרפיה
  6. סדר בתכנים ומבנה האתר

 

חוץ מתוכן ומוצרים רלוונטיים, כדאי שנשקיע בכל הגורמים שציינו לעיל המרכיבים את הצד האומנותי והמארגן של האתר למען ביסוס ההבנה אצל משתמשים כי מדובר באתר רציני.

חווית המשתמש הוא תחום ידע עצום בו מתמחים אינספור אנשים המקדישים את הקריירה שלהם למחקר ועיצוב של הUX כך שאתם בטח מבינים שיש עוד המון ללמוד. עכשיו שאתם יודעים מה זה פחות או יותר חווית משתמש ומה המשמעות שלה, תוכלו לייחס לה את החשיבות שמגיע לה, לעצב אותה בעצמכם או לדרוש מאחרים למה אתם מצפים.

 

 

בונה אתרים מקצועי

באותו נושא
דף נחיתה
כמה עולה דף נחיתה 

אם יש לכם עסק, ודאי שמעתם על משהו שנקרא ״דף נחיתה״. דף נחיתה יכול לעזור לעסק שלכם להמריא גבוהה, בעיקר אם העסק שלכם לא חשוף

קרא עוד »