חיפוש

איך ליצור אסטרטגיית שיווק ע"י עיצוב האתר

פיתוחים טכנולוגיים בשני העשורים האחרונים הוסיפו מימד חדש לדרך בא אנו מתקשרים וקונים. התרחבות השימוש באינטרנט יצרה הזדמנות מיוחדת וזולה לעסקים, להגיע לקהל הצרכנים שלהם ובו בזמן אתרי אינטרנט הפכו לכלי יעיל לצרכנים ליצור קשר עם העסקים האהובים עליהם. כדי לעצב את האתר שלנו ולהפוך אותו לכלי שיווק יעיל, עלינו לענות על הצורך הבסיסי של כל משתמש שנכנס אליו. במידה והאתר לא עומד בקנה אחד עם צורך זה, הוא לא יאפשר את פוטנציאל המכירות שלו. לכן, כדי לעצב מחדש ולהפוך אותו לכלי שיווק יעיל.

מניראות לאיכות

מומלץ להשקיע יותר משאבים באיכות האתר מאשר בנראות שלו. שכן, אתר תדמית שלא עובד כמו שצריך יכול להראות יפה מאוד, אך הוא לא יהיה שימושי אף משתמש ולכן לא יעיל. נכון, עיצוב הוא מרכיב חשוב כדי להפוך את האתר שלנו לאתר מצליח. אולם, המטרה שלנו היא לגרום לאתר להכניס כמה שיותר כסף, לכן נסיט את הריכוז שלנו מנראות האתר לאיכות השימוש בו.

תקשורת היא מפתח

כאשר נעצב את האתר, אחד המרכיבים המרכזיים להפיכתו לכלי שיווקי הוא תקשורת אפקטיבית בינינו לבין הצרכנים.  התקשורת יכולה להיות חד-צדדית או דו-צדדית וכל אלמנט באתר הוא למעשה כלי תקשורת. חלק מרכיבי התקשורת הבסיסיים הם: כותרות, תמונות, צבעים, ארגון וכו'. אולם, מרכיבים אלו מתאימים לתקשורת חד-צדדית, שכן הם מאפשרים למבקר באתר ללמוד עלינו. כדי להשיג תקשורת דו-צדדית עלינו לאפשר למשתמש אינטראקציה עם האתר שלנו. ניתן להשיג אינטראקציה זו בכמה דרכים: כתיבת בלוג ולאפשר תגובות, פרטי תקשורת, שימוש במדיה חברתית, דירוג לקוחות וכו'.

שיתוף קל ואפקטיבי

שיתוף תכנים מעלה את מספר המשתמשים ומעודד שיח בין צרכנים פוטנציאלים. תוספים רלוונטים יכולים להוות אסטרטגיית שיווק מעולה לתכנים ולמוצרים שלנו. לדוגמא: כפתור "שיתוף בפייסבוק" מעלה את מספר המשתמשים העובר באתר שלנו ופותח פתח לצרכנים נוספים. הנה מספר דברים שנוכל לעשות כדי לקדם תוכן זה: פרסם באופן תדיר תכון איכותי בבלוג, פרסם ספר לבן לפתרון בעיות הקשורות לחברה שלנו, צור סרטונים עם תוכן רלוונטי למוצרים שלך וכו'. מומלץ לאפשר שיתוף תכנים באתרים הבאים: "Youtube", "Linkedin", "Twitter" ו- "Facebook".

צור עמודי נחיתה

חלק ניכר עיצוב ותכנון האתר אמור להיות מכוון לעמודי הנחיתה. תפקידו של דף הנחיתה הוא למקד את תשומת לבו של המבקר למסר ספציפי ולהניעו להמשך פעולה של השארת פרטים ואף קנייה ישירה של מוצר. במידה ודפי הנחיתה לא מסודרים באופן אפקטיבי גם במידה והם קיימים באתר שלנו, הם לא מגדילים את מספר המשתמשים וכמות הצרכנים באתר שלנו.

אתר מכירות

באותו נושא