חיפוש

עיצוב גרפי ביקוש לקראת 2020

מה שכדאי לדעת על עיצוב גרפי

כשאומרים "עיצוב גרפי" בדרך כלל מתכוונים לשילוב של טקסט עם תמונה במטרה להעביר מסר כזה או אחר. תחום העיצוב הגרפי השתלב במהרה בתחומי העיסוק הקשורים בתקשורת חזותית ומחשבים. הקשר לתחום המחשבים נובע מכך שכדי ליצור תוצר של עיצוב גרפי לרוב נזדקק לתוכנות מחשב שונות כמו פוטושופ או אילוסטרייטור וחברותיהן. גם במידה ותחום העיצוב הינו דפוס ולא משהו דיגיטלי, עדיין נזדקק לתוכנות וידע רב במחשב ועבודה ממושכת עליו. הקשר לתחום התקשורת החזותי נובע מעצם העובדה שהתוצר הינו תוצר חזותי שמעביר מסר מסוים. עיצוב גרפי בדפוס, יכול להתבטא בכל מיני אספקטים ותחומים כמו למשל עיצוב של עלונים, שלטי חוצות, פליירים, כרטיסי ביקור, ועוד. עיצוב גרפי דיגיטלי מתבטא בעיצוב אתרי אינטרנט, דפי נחיתה, עיצוב ממשקי טלוויזיה, ממשקי משתמש, וידאו, אנימציה ועוד. לפעמים עולם הדפוס והדיגיטל משתלבים ביניהם, אך לרוב מעצבים גרפים יכולים לבחור לעסוק בתחומים שהם רחוקים הלכה למעשה זה מזה. כנסו לקישור הבא כדי ללמוד ולהבין קצת יותר איך זה עובד: https://onlinegraphic.co.il/graphic-design-demand-in-israel

מחשב וציוד עיצוב

עיצוב גרפי – התרחבות התחום עקב גודל הביקוש וההיצע

תחום העיצוב הגרפי מתרחב מאוד משנה לשנה והביקוש ללימודים בתחום זה רק נעשה יותר ויותר גדול. כל הזדמנות חדשה שמביא איתו הדבר הקסום ששינה את חיינו- האינטרנט, מאפשר לעוד ועוד זרועות מתחום העיצוב הגרפי להתפתח ביחד איתו. ואכן בהתאמה, גדל גם הביקוש למעצבים גרפים מנוסים וטובים בעלי תיקי עבודות מרשימים ומושקעים אשר משקפים את היצירתיות והיכולות הביצועיות שלהם על התוכנות הגרפיות השונות. בימים אלו, בסופה של ההרשמה למוסדות הלימוד השונים, ניתן להבין בגדילה המדוברת. צעירים רבים נוהרים למכללות ואוניברסיטאות כדי לשתות ידע ברצון להפוך להיות מעצב גרפי מצליח בעל יכולות וכישורים. הבחירה הזאת של הצעירים בימנו ללכת ללמוד לימודי עיצוב גרפי, נובעת בעיקר מתוך ההבנה שאין גבול למה שאפשר לעשות עם ידע וניסיון בתחום זה הן מבחינה יצירתית והן מבחינה כלכלית. הביקוש אמנם הולך וגדל, אך איתו גם ההיצע. מעצבים גרפים טובים מוצאים עבודה בקלות רבה יותר מאשר בעבר, בעקבות ההיחשפות וההבנה של החשיבות הרבה שיש לעיצוב בכל פרויקט המצריך מצג חזותי כלשהו.

לדעת מה לבחור ואיך לבחור

אז כאמור, בפניי מעצב גרפי טוב פתוחות הרבה מאוד דלתות לבחור מהן. כאשר מעצב גרפי מגיע לראיון עבודה עם תיק עבודות רחב ומרשים ומוכיח ניסיון רב עם המלצות, הוא יכול להשיג כמעט כל עבודה שרק ירצה ואפילו לקבוע לעצמו את דרגת השכר. לתיק עבודות ולניסיון תעסוקתי יש הרבה מאוד כוח בתחום, ואלה מאפשרים ומקלים על ההתנהלות מול החברות או הסטרטאפים הגדולים. אך מה קורה אם אנחנו בתחילת דרכינו? הרי חוסר ניסיון תעסוקתי לא באמת מעיד על חוסר יכולת או חוסר יצירתיות או חוסר יכולות מכל סוג שהוא. כאן נכנסת החשיבות של מה שבחרתם ללמוד והיכן בחרתם ללמוד אותו. ישנם סטודנטים רבים שיוצאים מהמוסדות להשכלה הגבוה עם תיקי עבודות לר מייצגים ובעלי תוכן ויזואלי דל מאוד. לעומתם, ניתן למצוא כאלה שמביאים איתם תיקי עבודות מרשימים עד מאוד אשר קל לראות את הבשלות שלהם בתחום העיצוב, למרות היותם "חדשים" בתחום זה. סטודנטים כאלה, אשר עשו את הבחירה הנכונה ובאים לראיון עם תיק עבודות מלא ובשל סיכוייהם להתקבל לעבודה בה תחפוץ נפשם הם משמעותית גדולים יותר.

באותו נושא