חיפוש

5 עובדות מעניינות על קיצור לינקים

שירותי קיצור לינקים מאפשרים למשתמש לקחת קישורים ארוכים במיוחד, לקצר אותם ולהפיץ אותם באופן אלגנטי. כמו כן, שירותים אלו מספקים למשתמש מידע על אודות אופן השימוש בלינק וכן, מידע על המשתמשים בו. במאמר זה נציג 5 עובדות מעניינות על קיצור לינקים.

אישה גולשת באינטרנט

שירות קיצור הלינקים הראשון

אז מאיפה הכל התחיל?מרגע השקת רשת האינטרנט העולמית בשנת 1991, אנשים השתמשו באינטרנט יותר ויותר והתחילו להרגיש בנוח במרחב הווירטואלי. משתמשים רבים הוטרדו מהעובדה שלעיתים כתובות האינטרנט אותם שיתפו היו ארוכים במיוחד.

משתמש מסוים, מפתח אינטרנט אמריקני בן 24, ראה שבאפשרותו לעזור למשתמשי האינטרנט הללו. מדובר בקווין גילברסון, מייסד TinyURL, גילברסון נתקל בבעיה כשהיה מעוניין להעתיק כתובות קישור מפורום הרכיבה בו נהג לגלוש. גילברסון הבחין כי הוא נתקל בכתובות ארוכות ומסורבלות וחשב מה יוכל לעשות כדי לפתור את הבעיה הזאת.

לאחר חשיבה מאומצת, גילברטסון, שמכונה על ידי חבריו כגילבי, יצר את שירות קיצור הלינק הראשון, TinyURL, בשנת 2002.

השקת טוויטר

עם ייסודה של הרשת החברתית טוויטר, ביולי 2006,אשר מגבילה את המשתמשים שלה לציוצים באורך של 140 תווים.שירותי קיצור כתובות האתרים התחילו לקבל משמעות חשובה יותר מהמשמעות האסתטית שהייתה להם עד כה.

מגבלת 140 התווים של טוויטר גרמה למשתמשים רבים ברשת להתחיל ולהשתמש בשירותי קיצור הלינקים שהיו עד אז בשוק,הם עשו זאת מכיוון שישנם לינקים שאורכם מגיע ל-140 תווים ואף יותר ולכן הם לא יכלו להוסיף תוכן כלשהו שמסביר על הלינק בציוץ.

בשלב זה אתרי קיצור לינקים תפסו תאוצה והפכו לפופלאריים במיוחד, הבעיה לא חמקה גם מעיניה של טוויטר ששילבה באופן מובנה את מקצר הלינקים TinyURL והחלה לקצר לינקים ארוכים באופן אוטומטי.

צמיחת ביטלי והאיום על TinyURL

TinyURL הצליחה וצמחה ולמעשה שימשה כשירות המוביל והמרכזי בתחום קיצור האתרים עד להופעת שירות bitly. המפתחים של ביטלי זיהו את האפשרות לספק נתונים על אודות השימוש בלינקים המקוצרים ובפברואר 2008, השיקו שירות קיצור לינקים חדש.

השירות החדש הציע בנוסף לקיצור הלינק עצמו גם מידע חיוני למייצר הלינק בנוגע לשימוש בו. בין היתר האתר סיפק מידע הנוגע לכמות הלחיצות על הלינק וכן מידע על המשתמשים עצמם שלחצו על הלינק. בכך, ביטלי הצליחה לספק ערך מוסףש-TinyURL לא סיפקה והצליחה לתפוס את מקומה כשירות קיצור הלינקים הפופולארי בעולם.

דומיינים ממותגים

בינואר 2010 ביטלי השיקה שירות חדש המאפשר ליצור דומיינים קצרים וממותגים, ביטלי העניקה למותגים את היכולת לשלוט בסיומת של הלינק ובכך לחזק את המותגים שלהם. התהליך הזה תמרץ חברות רבות להשתמש בשירותי קיצור לינקים ובכך הגדיל את הפופלאריות של השירותים הללו.

תחרות עצומה

לאור ההצלחה של ביטלי ו-TinyURL חברות רבות החלו להציע שירותי קיצור לינק וכיום יש מעל ל-100 שירותים ברשת המאפשרים לבצע את הפעולה הפשוטה אך כה חשובה הזאת.

באותו נושא
הכן את אתרך למובייל

בשנים האחרונות הוקמו לא מעט חברות לשיווק במובייל, רובן אף בונות את האתרים כחלק מעסקת חבילה. אלא שראוי לציין כי רוב המקרים המדווחים ע"י חברות

קרא עוד »