חיפוש

מהי רספונסיביות באתר והאם חשוב לאתר שלך

כשרוני החליטה שהיא רוצה לקנות במתנה דובי לחבר שלה, היא החליטה לשלוף את הנייד ולחפש בגוגל "דובי ענק למכירה". היא נכנסה לתוצאה הראשונה ומיד יצאה. למה אתם בוודאי תוהים? כששאלנו את רוני היא ענתה "היה שם טקסט שהיה מוסתר בחלקו בתמונות וזה לא היה נוח לקריאה.. אז יצאתי".

כשלמעלה מ 50% מהגולשים נכנסים לאתרים דרך הטלפון והטאבלט, החשיבות של אתר שמתאים לנייד גבוהה מאי פעם.

ועל כן במאמר הבא נדון בשאלה מהי רספונסיביות באתר והאם חשוב לאתר שלך.

מהי רספונסיביות באתר

רספונסיביות באתר כפי שהסביר לנו בונה אתרים מנוסה היא התאימות של האתר לכל סוגי הרזולוציות והמסכים שקיימים. במילים פשוטות יותר המשמעות של רספונסיביות היא שהאתר יראה טוב, יפה וקריא גם באנדראויד, גם באייפון, גם באייפד, גם בלפטופ וגם במחשב נייח.

תוכן במסך

האם ולמה זה חשוב?

כפי שהצגנו בדוגמה הקודמת, לצד רוני, ישנם מאות אלפי ישראלים אשר גולשים באתר דרך הטלפון הנייד שלהם. במידה ולא קיימת רספונסיביות באתר, הגולשים לא יהנו מהשהות שלהם באתר שלכם ולכן הם מהר מאוד יצאו.

מכאן, שלרספונסיבות יש חשיבות רבה באתרי אינטרנט. להלן הסיבות בצורה מסודרת:

  • התאמה של האתר למכשיר הגלישה מאפשר גלישה נעימ ומהירה.
  • ישנם כפתורים וחלקים שמוצגים יפה בדסקטופ אך לא מתאימים למובייל ועל כן יש להציג אותם באופן שונה במובייל.
  • רספונסיביות טובה = מכירות גם דרך הנייד.
  • דירוג גבוה יותר בגוגל – גוגל נותן המון משקל לחווית המשתמש במובייל. במידה והאתר שלכם לא רספונסיבי אתם תקבלו ציון נמוך בקריטיון זה ומכאן שהדירוגים שלכם בגוגל יפגעו. מצד שני, אם האתר מוצג טוב – הדירוגים שלכם ישתפרו.

טיפים ליצירת רספונסיביות טובה באתר.

  1. בחרו באחסון אתרים איכותיאחסון אתרים איכותי הוא הבסיס והתשתית באתר. על מנת שהרספונסיביות תעבוד בצורה טובה, על האתר להטען בצורה מהירה. במידה והאתר יושב על שרת לא איכותי ולא מהיר, התצוגה במובייל תשתבש ותוצג בצורה לא טובה.
  2. בחרו במומחה לרספונסיביות – על מנת ליצור רספונסיביות טובה, מומלץ להעזר באיש מקצוע. כן, זה יעלה קצת כסף ועם זאת, זה יפתור לכם הרבה בעיות, כאב ראש וגם בהמשך – יביא לכם כסף.
  3. קראו מדריכים בתחום – אם אתם בכל זאת מעוניינים לעשות זאת לבד, חפשו באינטרנט מדריכים על רספונסיביות. במידה ואתם משתמשים בוורדפרס ואלמנטור, הרספונסיביות מתבצעת דרך התצוגה המיוחדת למובייל שם. במידה ואתם משתמשים בקוד נקי, עליכם להשתמש בספריות מתקדמות אשר מסייעות ברספונסיביות או לחילופין ליצור קוד מתאים בעצמכם.

לסיכום,

בעולם שהופך מדי יום לדיגטלי יותר ויותר, ישנה חשיבות רבה לכל הפרמטרים הטכניים והעיצוביים באתר שלכם ובמיוחד לכל הפרמטרים הקשורים לנייד.

אנשים רוצים להכנס לאתר יפה, נוח, קריא ומהיר – את כל זה, תשיגו בן היתר בעזרת רספונסיביות מעולה באתר.

באותו נושא
הכן את אתרך למובייל

בשנים האחרונות הוקמו לא מעט חברות לשיווק במובייל, רובן אף בונות את האתרים כחלק מעסקת חבילה. אלא שראוי לציין כי רוב המקרים המדווחים ע"י חברות

קרא עוד »