חיפוש

כיצד ניתן לקנות מניות מבלי לקום מהכיסא

שוק ההון בישראל הוא אחד המקומות הפעילים ביותר במדינה. מעבר לעניין הרב שמגלים אנשים פרטיים, חברות וגופים ציבוריים רבים בשוק הזה, הרי ששוק ההון הוא גם מקור לא אכזב לרווחים, עבור אנשים שיודעים כיצד להפיק את התועלת הרבה ביותר ממנו. מהי ההיסטוריה של שוק ההון? האם גם אדם פרטי יכול להפיק רווחים ממסחר בניירות ערך ומניות בבורסה? כיצד ניתן לבצע רכישת מניות בקלות וביעילות, מבלי לקום מהכיסא ובאופן מיידי? בשורות הבאות נעסוק בחידושים בבורסה, המאפשרים גם לסוחרים קטנים המשקיעים סכומי כסף צנועים ליהנות מהאפשרות לייצר רווחים בשוק ההון.

שוק ההון ואופן הפעילות בו

קנייה או מכירה של מניות וניירות ערך אחרים הינה מוקד להתעניינות של ישראלים רבים, הן אזרחים פשוטים והן אנשי עסקים או בעלי הון. תיק השקעות מאוזן ואיכותי עשוי לסייע לכל אחד מהנזכרים לעיל להפיק רווחים נאים בשוק המניות הישראלי. עד לסוף המאה הקודמת ותחילת המילניום, התנהל המסחר בבורסה בתל אביב באופן שהזכיר מאד את הבורסות באירופה של תחילת המאה. מי שניהל את המסחר ומי שעסק בו בפועל היו אנשי מקצוע שקנו או רכשו מניות עבור גופים כאלה ואחרים ששלחו אותם לעשות זאת. אזרחים ואנשי עסקים כאחד ניהלו את תיק ההשקעות שלהם בבנקים, שהיו היחידים שאפשרו לאנשים פרטיים לפתוח תיק השקעות. פקודת רכישה או מכירה של מניה, כולל התנאים לביצוע ההוראה, הועברו על ידי בעל התיק לסניף הבנק שבו התנהל החשבון. הממונה על הנושא בבנק התקשר לברוקר פעם או פעמיים ביום והעביר לו את כל הבקשות של כלל הלקוחות לאותו היום. הברוקר דאג לבצע את ההוראות, בהתאם לתנאים הרשומים בהוראת המכירה או הרכישה. ככלל, הוראה לביצוע פעולה היתה צריכה להינתן יום קודם, על מנת שתצא אל הפועל.

מסחר מקוון והנגשת הבורסה

בתחילת המילניום נוצרה האפשרות למסחר מקוון בבורסה. לא עוד צעקות ולא עוד בלגאן. כל מי שמעוניין בכך יכול להעביר באופן אישי ומקוון הוראה לביצוע מכירה או רכישה של מניה. הראשונים שאפשרו את המהפכה הזאת היו הבנקים. במשך הזמן נכנסו לתחום גם חברות אחרות, שהעמידו לרשות הסוחרים תוכנות ייעודיות. היתרון של מרבית הגופים הללו על הבנקים, היה ועודנו טמון בעמלות הנמוכות באופן משמעותי שהם גובים על כל פעולה. רכישת מניות יכולה, באמצעות התוכנות הללו, להתבצע גם מהכורסה בבית. המסחר בבורסה הפך לשקט ולכאורה גם לרגוע יותר ומה שבטוח – קל ומיידי הרבה יותר. נכון להיום מספר הסוחרים הקטנים בבורסה נמצא בעליה מתמדת, נוכח הקלות היחסית והעמלות הנמוכות הכרוכות ברכישה או מכירה של מניות, אגרות חוב וניירות ערך אחרים. מעוניינים לדעת יותר? צרו קשר כעת והמקצוענים שלנו יחזרו אליכם בהקדם להמשך התהליך שיאפשר גם לכם לבצע רכישת מניות מהכורסה בבית.

לוח מניות

באותו נושא