חיפוש

ללמוד עיצוב לוגו מהגדולים: 5 לוגואים מפורסמים ומשמעותם

כמעט כל אדם העוסק בעיצוב או בפרסום יסכים כי לוגו הוא הפנים של המותג.
מאחורי הלוגו מסתתרת משמעות יותר עמוקה מאשר "תקנו" או "אל תקנו"- הלוגו מספר את הסיפור שמאחורי המותג איתו הוא מזוהה, ואמור להעביר במסר חד וישיר את המהות שלו.

אספנו בשבילכם 5 לוגואים שאין מצב שאתם לא מכירים, ואת המשמעות הנסתרת שמאחוריהם. יחד, נסתכל על הלוגואים בזווית שונה ונבין את המסרים שהם נועדו להעביר. 

הלוגו של תנובה

תנובה

בשנת 1976, הוחלט על עיצוב לוגו חדש לחברת תנובה. המעצבים דן בר שיר ואלכסנדר וולף רצו לתת ביטוי להיותה של תנובה החברה המובילה בפיתוח מוצרי מזון חקלאיים בישראל ונתנו לתנובה את שלושת הצבעים המאפיינים אותה עד היום: הירוק מסמל את ענפי הפירות, הירקות והדגים, האדום את ענף הלול, הביצים והבשר והכחול את החלב ומוצריו.

בינואר 1999 השיקה תנובה לוגו חדש ומודרני, והוסיפה את האות ת', האות הראשונה בחברה, שאיחדה את 3 הצבעים לכדי צורה עגולה ומושלמת. הצבע הלבן של האות מסמל ניקיון וטוהר, והיא נועדה לשדר זרימה ולהוות את הקשר בין 3 החטיבות של החברה.

הלוגו של גוגל

מנוע חיפוש

כמו עגבניית השרי, הדיסק און קי וגל גדות, גם הלוגו של גוגל הוא גאווה ישראלית.

מלאכת עיצוב הלוגו המוכר נעשתה על ידי המעצבת הישראלית רות קדר. קדר השתמשה בשילוב צבעי היסוד אדום, כחול, צהוב וירוק במטרה ליצור לוגו צעיר, פשוט וידידותי.
עם זאת, הלוגו מורכב רק מאותיות שם החברה על מנת ליצור רושם סולידי ורציני.

כיום, הלוגו של גוגל הפך להיות כה מוכר ומזוהה עם החברה, כך שניתן לשלב אותו בקונסטלציות שונות המבוססות על קו המתאר של הפונט, ואפילו אם לא תופיע אות אחת של הלוגו הוא עדיין יישאר מוכר לכולם.
כל הכבוד רות!

 הלוגו של LG

השם LG מורכב משתי חברות הטכנולוגיה הדרום-קוריאניות שהתאחדו להקמת החברה, Lucky ו-Goldstar. בנוסף, הוא מתאים גם לראשי התיבות של הסלוגן השיווקי של המותג: Life's Good.

אך רוב הסיפור נמצא בתוך העיגול האדום המלווה את השם: בתוך העיגול מופיעות האותיות LG ומזכירות פרצוף מחייך. הפנים המחייכות משדרות נגישות וידידותיות למשתמש; העובדה שלאיור עין אחת בלבד מסמלת חדות מטרה ומיקוד; העיגול נועד לסמל את העולם, כדור הארץ, ואת מעגל החיים ואת עיקרון ההתחדשות בטבע. הפינה הימנית העליונה בלוגו ריקה מתוכן כדי ליצור א-סימטריות בלוגו, המסמלת את יכולות המקוריות והיצירתיות של החברה. הצבע האדום-ורוד, נועד לסמל חברותיות, בעוד הצבע האפור בכיתוב נועד לסמל חדשנות טכנולוגית ואמינות.

הלוגו של מרצדס

מרצדס

בשנת 1909 כתב מפתח מנועים צעיר בשם גוטליב דיימלר גלויה לאשתו. בגלויה צייר את הסמל שאנו מכירים כל כך טוב, המורכב משלושה חיצים מנוגדים. החיצים המנוגדים מסמלים שליטה באוויר, בים וביבשה על ידי המנועים החדשים של החברה ואת עליונות האדם על הטבע. לסמל שצייר, הוסיף דימלר את המילים "יום אחד יאיר הכוכב הזה על עבודתי".

הלוגו של אמזון

אמזון

נכון שתמיד חשבתם שהחץ הכתום מתחת לשם amazon הוא חיוך שנועד לסמל שירותיות ואדיבות?
אז חשבתם.

החץ הכתום מוביל אותנו מהאות A לאות Z, ונועד לסמל את את מגוון המוצרים הרחב שמציע אתר החברה מלבד ספרים. החיבור בין האות A לאות Z מקביל לביטוי העברי "מא' ועד ת".

רוצים גם אתם עיצוב לוגו כמו של הגדולים?

המעצבים הגרפיים של המיזם האינטרנט Interload מגיעים עם שנים של ניסיון ב- עיצוב לוגו וידע עשיר בעיצוב לוגו מותאם לעסק שלכם. הבחירה ב-Interload תבטיח לכם תוצאה איכותית ומקצועית, כך שהלוגו של העסק שלכם ימשוך את הקהל הנכון ביותר עבורכם. לפרטים נוספים, חפשו Interload בגוגל וצרו קשר עוד היום כדי לקבל עיצוב לוגו שמותאם בדיוק בשבילכם ☺

באותו נושא