חיפוש

הכן את אתרך למובייל

בשנים האחרונות הוקמו לא מעט חברות לשיווק במובייל, רובן אף בונות את האתרים כחלק מעסקת חבילה. אלא שראוי לציין כי רוב המקרים המדווחים ע"י חברות השיווק כמוצלחים מבוססים על שיווק באמצעות SMSים או קמפיין באנרים לצרכיי מיתוג (Branding). זה לא הופך את נושא הפיתוח לפחות חשוב, להפך, דווקא כעת, בזמנים של חבלי לידה בהם יותר אנשים משתמשים במובייל – צריך לתפוס נתח שוק.

אתרי חברות – גרסת המובייל

יכול להיות שהציפייה שלי גובהה מידי לרווחים במכירות בעקבות שיווק במובייל, אבל ככל שהציפייה גבוהה יותר, כך גם עשוייה להיות התוצאה. חברות רבות בעולם בונות אתרים מותאמים למובייל ולאחר מכן פוצחות בשיווק האתרים באמצעות קמפיינים ב-ADMOB ודומיו. אתרי המובייל אינם גרסת-שכפול של האתר המקורי, כי אם לקט של מספר עמודים אשר הגולש ירצה לראות מכל מקום באמצעות המובייל. קמפיינים פרסומיים של אתר המובייל לא מביאים הכנסה חדשה לחברות אשר בוחרות בדרך זו, אלא נותנות ללקוח הרגשה שהחברה מתקדמת וזמינה עבורו תמיד.

פורטלים גרסת ה-CSS

פורטלים גדולים החלו בפיתוח גרסאות מובייל לכלל התכנים שלהם, זה צעד מאוד מרשים ללא כל ספק. החלק הפחות אינטיליגנטי בכל הסיפור הוא הפיתוח שנעשה על דומיין שונה. כך לדוגמה עשו THE SUN, SKY NEWS ועוד. ישנה מגמה של דפדפני מובייל ליצור חווית משתמש כאילו היתה מחשב שולחני, אבל בפועל הרבה יותר נוח לגלוש בגרסה מותאמת למסך מובייל, אז למה ליצור אתר נוסף במקום ליצור גרסת CSS מותאמת למסך מובייל על הכתובת המקורית של האתר? אחד הפורטלים הישראלים שהלך בכיוון הנכון לדעתי הוא נענע10 שהתאים גרסת מובייל לאתר הקיים. אם אתם נוהגים כמוני לצ'וטט רבות דרך המובייל, ודאי נתקלתם בחברים השולחים לכם קישורים אבל לוקח זמן רב לטעינת אתר או גרוע מכך לא ניתן באמת לגלוש בו. אני מציע לכם לנסות את חווית הגלישה בנענע10, כנסו לכל כתבה ותוכלו לקרוא אותה בגרסה המותאמת למסך שלכם. (וכל הכבוד לאמיתי טוויטו על העבודה). על אף שישנם פורטלים שבחרו ליצור אפליקציית אייפוןאנדרואיד לאתר שלהם, בסופו של דבר אני מאמין כי משתמשים יעדיפו להימנע מהתקנת עוד אפליקציה, לפעמים הרבה יותר נוח להיכנס לכתובת אתר ידועה ומוכרת, שם נמצאים האתרים המועדפים כגון w3c.

הכנסות? תשכחו מזה

לקח הרבה זמן עד שגולשים החלו לבצע רכישות דרך האינטרנט, ייקח עוד מספיק זמן עד שיתבצעו רכישות דרך המובייל. רוב שירותי הסליקה מתבצעים היום באמצעות הספקיות הסלולריות, בחלק מהמקרים בקלות בלתי נסבלת שאת התוצאה לכך תראו בחשבון בסוף החודש. אם אתם מפתחים היום אפליקציה או מתאימים את האתר שלכם למובייל בכדי לעשות רווחים מידיים עדיף שתשקיעו את זמנכם וכספכם במקום אחר. עם זאת, הזמן והטכנולוגיה עוד יעשו את שלהן ולא רחוק היום בו נראה הכנסות ישירות בחנויות וירטואליות מותאמות למובייל ושירותים נוספים שאינם מבוססים על קבלת עדכונים בSMSים בלבד.

טלפון

באותו נושא